lördag 15 augusti 2009

20 MÅNADER...

Idag firar vi att jag är 1år 8mån. :)
Har haft en så där natt! Sovit och vaknat om vart annat. Min assis sa att jag har hållit på och pruttat och försökt prutta! Ops! Sorry! Så hon har masserat min mage m.m.... Nu innan mitt käk och medicin ska mamma "lufta" min mage. Man sätter matslangen i min knapp på magen och så far all onödiga luft i magen ut. Bra va? Då slipper man kämpa ut det själv. Jag brukar ta i så jag för massa uppstötningar med mat och det är inte så nice!

Hur har lördagen börjat då?...jo jag ligger fortfarande i min säng och sussar:) ...och får lyssna på Ring så spelar vi! Mamma sitter i mitt rum och dricker sitt morgon kaffe! Pappis sussar än han oxå. Vi två är såååå lika i sååå mycke :) Både till utseendet och sättet :) Men mamma säger att jag har hennes ögonfransar och hennes öronsnibbar iaf :) Ok, hon får väl vara med på ett hörn då!
Vi får se vad vi gör sen idag. Mammis,pappis o jag håller på med lite fuffens/hemlis till "några" :) Ska väl fortsätta med det idag. Igår plockade mammis rö´vinbärá, så det kanske blir kakbak idag oxå. Vi får se! En prommis kanske...solen skiner men det känns "höstigt" kallt!

Ha en solig Lördag mina vänner. Jag ska ha en bra Månadsdag jag! /Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Grattis på månadsdagen kompis !!!
    Hoppas du får en bra dag , och att prommisen blir av trots att det inte är så värst varmt.
    Det blåser lite här , inte kul tycker jag , men mamma säger att tvätten torkar bra då =)
    Puss & Kram på dig !!
    /Gugge

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS PÅ DIN 20-MÅNADERS DAG....

    Mormor måste titta in till Dej, fast jag har ju pratat med Dej i telefon idag, å då hade Du nyss vaknat, å låg i Din fina säng å bara
    myste. Jag har oxå lyssnat på Ring så spelar vi, bra program att vakna till.
    Tänk va stor Du har blivit, Lillgumman, hela
    1år å 8mån, vad tiden går fort.
    Du får väl bestämma vad Ni ska göra idag, nu när det är Din Månadsdag.
    Nu ska mormor ta en kopp kaffe, sedan ska jag försöka städa lite. Ha en bra dag.
    Träffas vi inte idag, så ses vi i morgon.

    Puss Puss våran ÄLSKADE PRINSESSA.

    /Mormor o morfar

    SvaraRadera