söndag 13 december 2009

TREDJE ADVENT...

Idag har det varit tredje advent o lucia. Jag har lussat 2 gånger. Det var lite jobbigt! Men nu är det gjort! Här kommer min dag i bilder...


Dagen börja med duschning. En lucia måste ju va fräsch!
Se vilka lockar jag får när håret är blött!
Synd att de försvinner sen!

Mammis o jag pysslade i morse oxå.
Gjorde pepparkakor till de jag lussade för!


1:a lussandet...för mormor som kom o hälsa på!
Pepparkakor och glöggdoft i köket!


Jo, ni ser rätt! Nasse va tärna han! :)
Men ni kan tro att han protesterade ett tag!
Han tyckte det va "fjolligt" m glitter på huve!
Men det va bara å välja mellan strut el. glitter :)
Jag tycker Nasse klär i glitter...


2:a lussandet va hos farmor o farfar.
Där så hakade kusin Amanda med oxå.
Så då va jag lucia, Nasse tärna o Amanda nissa!
Men sången va det lite si o så där med :)
Hoppas ni mina vänner har haft en härlig dag!
Puss från Lucian Amelia
o Tärnan Nasse






4 kommentarer:

  1. Sötare lucia får man leta efter =)
    Puss & Kram från din prins Gustav

    SvaraRadera
  2. God morgon min skatt....

    Tack Amelia samt kusin Amanda för att vi fick sitta ner och se och uppleva den VACKRASTE LUCIAN OCH DEN VACKRASTE TOMTENISSAN som någonsin lussat, det är ett minne som vi för alltid kommer att bära med oss i våra hjärtan.
    Tack även för dom personliga och jättefina kakorna som vi fick.
    //farmor o farfar
    Puss på Dig......

    SvaraRadera
  3. Hej Amelia.

    Någon gulligare lucia har jag då aldrig skådat, och du Nasse klär faktiskt i glitter :-)

    Vad skönt att du mår bättre så du kunnat öva inför luciat, det var mycket på programmet igår förstår jag. Vilken förmån att få besök av Dig och Nasse på självaste luciadagen. Du vet väl att lucian betyder att hon kommer med ljuset. Det är just precis vad Du gör.

    Hoppas du får vara kry när det nalkas mot julen och att Du, Amelia får många julklappar av tomten, för jag kan tänka mig att det inte finns Någon annan som varit så snäll och busig som Du lilla princessa det senaste året.

    Massor med kramar från Marie i Tranås. Hälsa till dina underbara päron.

    SvaraRadera
  4. Hej AMELIA, VÄRLDENS GULLIGASTE O TJUSIGASTE LUCIA, som finns i mormor o morfars hjärtan..

    TACK, för i går när mormor fick komma på luciafirande hos Dej, Mammis o Pappis, med glögg o pepparkaka, mmm vad gott. Synd att morfar inte kunde vara med, som Du vet, o få träffa en så GOSIG Lucia som Du AMELIA, med en så söt luciakrona o ljus i handen, men han fick ju Ditt Pepparkakshjärta som Du o Mammis gjort till Mojfaj o oss andra. Mojfaj skickar en Hjärtekram till sin LILLA SÖTA LUCIA, som han fick se på kort som Mammis o mormor tag av Dej.
    Men vilka tjusiga lockar Du har, men Du har ju så fint hår, även när lockarna försvinner.

    Va roligt att Du även hade Tärnan Nasse o Lilla Tomtenissan Amanda med.
    Mormor förstår att Du hade en jobbig dag.

    Hoppas Du haft en bra dag med Dina assisar.
    Hälsa Mammis o Pappis.
    Vi ses ju snart igen, då är det en ny Stor Dag.
    Nu ska Du ha en skön natt, när Du kryper ner i Din sköna Prinsessäng, tillsammans med Nasse o alla Dina Gossekompisar.
    Puss Puss o Kramiz.

    Natti Natti/mormor o morfar

    SvaraRadera