måndag 14 december 2009

FÖR 2 ÅR SEDAN...

I natt startade min kamp till världen! Tänk att 2 år har gott! Jag är en stor kicka nu!
Kommer att berätta och göra lite inlägg under min dag om vad som hände för 2 år sen...
Jag ville inte vara inne längre i mammis mage. Så jag "stack" hål på hinnan så vattnet gick vid ca. 02 på natten. Mammis låg och sov hon i godan ro och vaknade av att det blev blött i sängen! Ops! Hon trodde först hon kissa på sig :) 2 veckor innan beräknad ankomst satte det igång. Oj, vad mammis hjärta bultade! Shit, nu skulle jag ju komma ut! Och innan pappis fatta vad som hände :) Men, när väl poletten föll ner så va det en himla fart på han....snacka om yr tupp!
Jag hade inte fixerat mig sist mammis va hos bm. Så det va bara för mammis o ligga i vågrätt läge! Och pappis fick fixa allt innan ambulansen kom och hämta mammis. Jo, det blev dramatiskt redan där! Men resan in gick bra! Jag va snäll med mammis. Hon hade inte så mkt värkar då. När vi kom fram va det ju bara in på ett förlossningsrum och på med mätare m.m...



/Puss från en 2 åring :)

5 kommentarer:

  1. Många grattispussar på 2 årsdagen! Hoppas att du får en bra och fin födelsedag önskar Noelia m familj

    SvaraRadera
  2. VI HAR DEN ÄRAN, VI HAR DEN ÄRAN Å GRATTULERA
    GRATTIS! GRATTIS! HURRA HURRA PÅ DIN 2-ÅRSDAG
    AMELIA.......

    GO´MORRON GO´MORRON LILLHJÄRTAT. Mormor vet o ser att Du redan är på vift med Mammis o Dina assisar.

    Tänk vad tiden går fort, Du är redan 2 år, å stora tjejen.
    Morfar hälsar ett JÄTTEGRATTIS TILL SIN LILLA PRINSESSA.

    Mormor o morfar kom nog ihåg vilken nervös
    dag det var, när vi vaknade på morgonen o Mammis o Pappis inte var hemma. Å nu har det gått 2 år å vi har VÄRLDENS GODASTE ÖGONSTEN.

    Ha nu en bra Födelsedag AMELIA, så ses vi snart.

    Puss Puss o Stora Kramen till en 2 åring.

    /mormor o morfar

    SvaraRadera
  3. HIPP HIIP HURRA till Dig på din dag idag. Hoppas att du får en fin dag utan gas å så. Jag har det rätt bra, har fått ett stort flott rum. Du måste komma hit nån dag när jag har disco och FF. Det är bara för dig att gå före i kön för du är min VIP gäst. Vi kan även se på barnförbjudna filmer på min nya STORA teve som mina föräldrar köpt...jag vet ju att du är expert på att bevara hemligheter... hihi åsså kan man blunda om det blir lite för pinsamt eller barnsligt du vet! Jag har även en taklft som går vrååålsnabbt den kan vi oxå busa med å skrämma de stackars killarna ha ha. Tur att du å jag är så coola. Ha en superbra födelsedag prinsessan ;) Kram Alma

    SvaraRadera
  4. Grattis StorBruttan på Din dag =)
    Hjälp! Vad fort tiden går! Kommer du komma ikapp mig snart?hihihi
    Har du fått paket? Å tårta? Å sång? Å nån snyggokille som hoppat upp ur en pappkartong? INTE?????hmmmm....konstigt...hahaha....
    Vill önska Dig en hääärlig födelsedag å att Du får må bra HELA dan=)
    Hipp hipp hurra hurra hurra hurra!!!
    Puss från IdaFisen

    SvaraRadera
  5. Grattis Grattis Älskade Lilltullan våran....

    Stora varma kramar från farmor o farfar skickas på Din 2-års-dag !
    Tänk vad tiden har sprungit fort, Du är ju stora tjejen nu :)
    Hoppas att Du får ha en jättebra dag med många paket och kramar!!
    Farmor o farfar kommer i kväll och Gratulerar Dig vännen, längtar sååå !!
    Puss på Dig !

    SvaraRadera