fredag 18 december 2009

KALLT...

Morrn´morrn´hoppas ni har haft en bra natt mina vänner! Men visst är det nasse kallt nu! Vi har haft typ -25 grader i natt. Tur man får ligga nerbäddad i sin lusask å mysa. Sussar än! Men det är nog bäst att kliva upp, för jag får ett hembesök på fm av min sjukgymnast.


Tänkte jag skulle skriva om vad jag pysslat med de senaste dagarna.
Jag fick syrgas natten mot ons. och hade även på morgonen. Så mammis o pappis besluta att det va dumt att dra iväg med mig till badet! :( Jag missa min sista badtid innan juluppehållet! Putt! Men va ska man göra, bara att lyda päronen! :P
Det blev bättre och vi kunde ta bort syrgasen. Så det va duschning och piffning. Mina assisar fixa till mig. Så va jag fin för kalas igen! Mammis baka tårta...och jag höll koll på henne, så hon gjorde en prinsess/nassetårta. :)
Mot kvällen kom mina polare Tilda o Gugge på besök...(Även deras päron, nån måste ju köra de små liven! :) Fick fina presenter kläder, julNAsse, prinsessdiadem.
Och senare på kvällen så kom mormor o morfar o gratta mig. Fick cd-skiva, hårspännen, kläder.
Kan säga att jag är en nöjd tjej!
På torsdagen tog jag det lugnt! Det hände liksom inte så mkt! Va med min assis på dagen till 14.
Men på kvällen fick päronen nå ryck och fixa i mitt rum. Städa och satte upp en hylla bl.a.

Ja, nu är det fredag igen och helg! Vi får se vad man ska hitta på. Mammis o jag ska nog fixa och trixa med julklappar och slå in dem i papper....

Ha en trevlig helg och glöm inte ta på mössa i denna kyla!

/ puss Amelia







Lite bilder på mina presenter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar