onsdag 10 juni 2009

TIDEN GÅR ALLDELES FÖR FORT...

...då va det onsdag och baddag igen :) Idag så fick jag prova på att flyta runt i flytväst! Gick riktigt bra. Nästa gång är det sista gången inför sommaren :( Men mamma och pappa ska fixa något här hemma som jag kan flyta runt i, en varm sommardag.
Ja, vad har jag gjort annars då?
Tagit det rätt lugnt efter dopet i helgen. Jag har nog fått mig en liten förkylning oxå. Inte så farligt, men det bubblar snor ur min näsa ibland. Sen så bubblar det där bak, mer än vanligt. Jag har fått profylaxantibiotika( förbyggande mot infektioner)...en låg dos som jag ska ha varjedag.
Och som ni kanske vet så blir ju min lilla mage helt kass. Men den vänjer väl sig tillslut! Synd att man inte får den genom munnen för den luktar banan/vanilj!


Här på bilden är jag & Nasse på mitt dop. Finklädda upp till tänderna.
Hjärtat jag har runt halsen fick jag av mamma och pappa. Det är deras gamla förlovningsringar som råkat ha "krymt" :) Så de smälte ner det till mig. Deras lilla Hjärtegull!




Rosa blommor var det såklart på dopet...va annars!

Och Rosa Prinsesstårta var det ju bakat till mig :)





Titta va jag har fått...


...mamma har gjort manikyr på mig :)
Jag fick ljusrosa nagellack. :)
Snyggt va?
Men pappa va inte så förtjust i att jag fick nagellack,men det sket vi i mamma och jag. Klart en prinsessa måste ha rosa naglar ! :)

/Puss Amelia




7 kommentarer:

  1. Men lilla goa hjärtevän.....
    Farmor blir alldeles varm i hjärtat när hon ser korten mamma satt in....
    Hörru va bra att Ni skiter i farsan då det gäller nagellacket ;) he he pappisar dom e så där ibland dom tycker att sånt där bara är trams, men mammisar vet dom va småtjejer ska ha, o framför allt en prinsessa som Du Amelia =)
    Va bra att dina "päron" ska fixa ett schyst badställe till Dig nu då sommaren står för dörren , tänk att bara få ligga o flyta o ha det bra ...
    Hoppas att vi kan ses snaaaart igen o jag har på känn att det kan bli redan på fredag ;) mer avslöjar vi inte *fniss*
    Pussar o kramar av kärlek till vår alldeles egen Amelia/ farmor o farfar

    SvaraRadera
  2. Vår ÄLSKADE LILLA GOSEGUMMA.....
    Du vet väl hur bra Du har det som fått såna kärleksfulla, omtänksamma o snälla föräldrar
    som gör allt för Dej, allt för en prinsessa som Du AMELIA.
    Vilka underbara bilder Mammis har satt in, med Prinsessan i topp. Rosa prinsesstårtor så klart med krona o flagga.
    Va härligt att Du ska få plaska runt i hemmabad när det blir sköna sommardagar.
    Vet Du vem som kommer å busar med Dej då? Jo mormor o morfar såklart, vi ser nog när Du ligger där o flyter o plaskar med små-
    fossingarna.
    Sov Gott, vi ses snart.
    Puss Puss å Jättekramar till vår LILLA HJÄRTEVÄN AMELIA.
    /mormor o morfar

    SvaraRadera
  3. Men oj va söt du va på dopet men du ä ju alltid söt ;) !! Å vilka fantastiska föräldrar du har!! Vi tänker på Dig å Dina föräldrar varje dag. Ha tänkt att komma å hälsa på er flera gånger men de ha alltid varit nån som blivit sjuk å då vill vi inte fara å smitta ner dig! KRAMAR från Fam.Jonsson

    SvaraRadera
  4. Vilken riktig liten prinsessa du var på dopet. Nasse ser ut att trivas. Jag hade ju turen att få se dina snygga lackade naglar på badet i onsdags, det var super snyggt. Vi ses Annki

    SvaraRadera
  5. Hej Amelia!
    Vilka tjusiga naglar, rosa å allt. Passar en liten prinsessa som dig. Jag hörde att du ev. skulle få bada med Liam på Onsdag. Det var Liams mamma som berättade det. Då måste du spana in honom, det är en riktig goding.Du får hälsa till mammsen och pappsen från mig så hörs vi efter nästa bad så får jag höra om du träffat Liam och hans föräldrar. Kram på dig och hoppas att snuvan åker sin kos och att du får en trevlig helg!! / Malin

    SvaraRadera
  6. Hello Puddingen =)
    Alltså...vicken schysst klass du börjar komma upp i nu vare gäller naglarna...hehe...heeeelt i min stil ju...=) Å jösses/e!!!!
    Glad att du är döpt å fin å mår hyfsat bra även om jag skulle önskat dig alla stjärnor och ännu mer....
    Kram Din vän IdaGrodan!

    SvaraRadera
  7. Hej min prinsessvän!
    Du är alltid lika snygg!Och med nagellack. Det brukar jag oxå få av mina assar. De målar och gör mig snygg i håret...men vad annars passar oss av kunglig härkomst eller hur? Nu har jag fått min hockeypuck i magen, en rätt så skakig resa men nu har det ordnat upp sig och professorn sa att jag skulle komma tillbaka senare för att ställa in mer. Jag känner mig så skönt avslappnad som jag aldrig tidigare varit grymt härligt. Ha det riktigt bra och vi får hoppas att det blir en varm sommar med en massa badbus. Kramar från Alma

    SvaraRadera