måndag 29 juni 2009

HUR HAR NI DET I VÄRMEN...

- AMELIA-
Hissar... Att solen skiner och sommaren är här!
Dissar... Att det ska vara såååå fasligt varmt!
Tipsar... Glöm inte bort att dricka mängder med vatten!

Ligger i min säng nu där det är skönast och mamma ger mig massa extra vatten i knappen. Men snart är det för varmt i köket oxå. Solen börjar ligga på här. Idag tog vi oss en tripp till mormor och morfar. Där låg jag i min vagn i skuggan under parasollen. Och det fläktade så skönt! Jag var riktigt sval faktiskt. Ser om vi kanske går ut en sväng sen och tittar på när pappa klipper gräset. Idag har några gubbar varit och bytt trumman under infarten till vårat hus. Kanon! Då ska det förhoppningsvis inte bli några översvämningar på våren.

Glömt och säga att i helgen kom pappis och mammis med en "lillebror" till min Nasse. Söt liten skit va? Men min Nasse är ändå bäst!
Och än en gång... glöm inte och drick H2O!!!!!
Amelia

2 kommentarer:

  1. Bra att du får en massa vatten , behövs då sola´ska skine´senna´ =)
    Jag har nyss kommit hem från jobbet , är sååå trött i ögonen , men jag var tvungen att titta in en sväng till dig ändå =)
    Puss & Kram !
    / Tant Suss

    SvaraRadera
  2. GOMORRON, VÅR ÄLSKADE LILLA GUMMAN....

    Vad Du har hunnit vara med om mycket i helgen. Ute på böljan den blå i flera dagar, skönt för Dej att få njuta av gunget i båten på havet, mormor har hört att Du tycker om det. Vilken fin myshörna Du fått med Nasse och hans vänner. Grattis till Nasses "lillebror", va ska han heta?
    Mormor o morfar blev så glad när Du Amelia o Mammis kom på lunch igår, men oj så varmt det var o är. Skönt att få ligga i skuggan å mysa. Tror inte att det blir lika varmt i dag, men varmt blir det. Hoppas Mammis hittar en skuggig plats, så att Du får vara ute i dag oxå. Skönt att få ligga utan kläder.
    Ha en skön dag med Mammis o Din assistent.

    PUSS PUSS O STORA KRAMEN från mormor o morfar

    SvaraRadera