söndag 7 juni 2009

EN GLÄDJENS DAG & EN SORGENS DAG...

Sveriges Nationaldag
6 juni



Det är en dag att minnas. Det var nämligen så att det hölls ett litet dop/välsingnelse för mig igår. Vi har liksom inte hunnit med det tidigare. Jag låg ju i stort sett på sjukhus hela förra året. Men nu är det gjort. Man fick lite vatten på huvudet och det var inte vilket vatten som helst heller:) Vattnet kom från Jordanfloden. Och det sjöngs för lilla mig!
Det var en lugn cermoni och allt togs efter hur jag mådde. Men jag satt i min stol jag och mådde prima så jag tog mig en liten lur där jag :) Skönt!
Tack till ni som var där och tack för de fina gåvorna! Puss Puss!






Sen så vill jag tända ett ljus för min Krabbevän Sebastian som lämnde jordelivet igår morse!
Allt för tidigt! Han blev 9 månader.



/AMELIA

5 kommentarer:

  1. Tack snälla Amelia för att vi fick dela din stora dag med dig & dina underbara föräldrar.
    Det va ett fint dop , och såklart allt i ett rosa skimmer , prinsess kronor och flaggor.
    Ett dop värdig en prinsessa som lilla du Amelia.

    Sänder även en tanke till din krabbe kompis Sebastian och hans familj.

    Puss & Kram
    från hela högen Andersson

    SvaraRadera
  2. Hej ÄLSKADE AMELIA, O DIN MAMMIS O PAPPIS....

    TACK, än en gång för en JÄTTEFIN DAG, igår den 6 juni. DIN EGNA DAG.
    Du var vår egna LILLA PRINSESSA. Va duktig Du var, satt snällt å bara lyssnade på alla andra. Vilken god mat vi fick, å naturligtvis fina goda ROSA PRINSESSTÅRTOR MED PRINSESSKRONOR på, å fina presenter såklart.
    Va tråkigt som hänt Din Krabbevän /lessen/.
    Hoppas att Du fått sova gott i natt, för Du blev väl trött av allt surr, men Nasse låg väl å snusa Dej i nacken så Ni sov väl skönt.
    ÄLSKAR DEJ.

    Många pussar o kramar LILLA HJÄRTEVÄNNEN

    /Mormor o Morfar

    SvaraRadera
  3. Älsade Amelia......
    Nu har farmor kommit hem från sitt jobb hon hjälpte en arbetskamrat o byta skift, skulle egentligen ha arb kväll men nu blev det så här i stället.
    Du har funnits i farmors tankar hela dagen och farfar säger likadant...
    Tack för att vi fick vara tilsammans med Dig o Din underbara Mamma o Pappa som vi älskar så oändligt mycket.
    Det är en Dag vi kommer att bära med oss i våra hjärtan och farfar hade ingen kamera, men han bär alla bilder av denna dag i sitt inre livet ut.
    Du var en ljuvligt underbar liten prinsessa sötare än sötast. Du satt där i din lilla prinsess stol och vi kunde inte se oss mätta på Dig Amelia..
    Du är ett såååå ÄLSKAT barn, Älskad av oss ALLA
    Tack än en gång till Dig o dina föräldrar,
    Kramar av kärlek från farmor o farfar

    SvaraRadera
  4. Vi vill också sända ett tanke till lille Sebastians familj i denna svåra stund

    Amelias farmor o farfar.

    SvaraRadera
  5. Tärarna trillar ner för mina kinder när jag läser på er fina blogg. Ni verkar vara de absolut finaste föräldrar som Amelia har. Sköt om varandra ta vara på den tid ni får med varandra, jag önskar er en underbar sommar tillsammans. Gud välsigne er alla !!
    / en tvåbarnsmamma

    SvaraRadera