torsdag 25 juni 2009

SOMMAR...SOMMAR & SOL...

Ja, kan vi få bättre väder? Solen skiner även idag. Jag har haft en bra natt, men dippat i syresättningen. Men sovit lugnt och skönt ändå! Har nyss vaknat ur min skönhetssömn!

Igår så var min assistent och jag på en lite prommis, medans mamma städade runt i huset. Då plockade vi denna fina blombukett till mamma. Hon blev så glad! Styvmorsvioler-våran landskapsblomma!

Sen när pappis kom hem från jobbe, så åkte vi hastigt och lustigt på en snabb tripp till Ume´.
Där är det ett företag som specialanpassar bilar. Och vi får se vad som händer med min lill bil?
Jag måste ju få åka som en prinsessa:) Och det gör jag inte nu. Isättning och urtagning är väldigt klumpigt! Mamma svag..och jag är tung :) Och jag gillar inte när man förflyttar mig!
Bort med alla onödiga förflyttningar!
Mammis och jag funderat på att piffa upp bilen med lite ROSA detaljer, men det skulle nog inte gillas av min käre far ;)
Ja, idag så åker min golvmatt in i mitt nya rum! Det är en massa gubb´s här och de surrar och surrar. Att det ska bli sånt ljudligt prat så fort de börjar bli några stycken :)
Så mamma och jag sätter oss nog ute i solen och glassar ett tag. Ska ha käk snart oxå.
Men nu ska jag till skötbordet och tvättas och snyggas till!
Ha en SOLIG dag alla vänner! / Puss Amelia

1 kommentar:

  1. Hej svejs ÄLSKADE AMELIA...
    Va skönt att Din assistent var ute med Dig igår, när det var så fint väder. Mormor såg att Du/Ni plockade blommor utför "To" som vi kallar vägen Ni gick utför. Förstår att Mammis blev glad när hon fick denna fina bukett av Sin LILLA PRINSESSA.
    Hoppas att det snart blir ordning på PRINSESSBILEN, så MAMMA får det lite lättsammare.
    Ha det så bra LILLGUMMAN.
    PUSS PUSS O STORA KRAMEN från mormor o morfar.

    SvaraRadera