måndag 5 april 2010

PÅSKKÄRRINGAR & PYSSEL...

Mina Vänner, jag hoppas att ni har haft en härlig påskhelg! :) Det har jag iaf. Men solen skulle fått varit framme mera...

I fredag så pysslade min assis, mammis o pappis o jag lite. Gjorde lite påsk tuppar och kycklingar med min tumme...gick så där! :) Det är inte så lätt, när jag hela tiden vill dra in lilltummen! :)


Men tillslut blev det några teckningar som jag gett bort när jag påskat!

Påskkärring! :)




Sötis!








Nasse fick även i år hänga med mig som påskkärring! Lite protest var det från han, men det va bara att gilla läget!




Vi är ute på en påskpromenad. Vi gick till mormor o morfar och lämnade teckningen :)
De blev så glada!
Nu längtar vi till våren här! Se vilken snö vi har än! :P Det är gränsfall för mig att vara ute. Lite varmare måste det bli. Maskiner, slangar, katetrar m.m... blir så sega/styva och svåra att jobba med. Men snart så kommer våren och solen! :) Läääännggttaaarrrrrr..........
I fredagskväll så kom min farbror Ante o "faster" Carolin o hälsa på oss :) De är hemma över påsk. Kul!...men ni kan ju gissa vad jag gjorde. Jo, sov typ hela tiden!



På lördagen fick jag mig lite flätor i håret av min hovfrissa! :)
snyggt va?




Igår söndag, så var vi på vift nästan hela dagen. Först så for vi till mormor o morfar. Där blev det påskmat! Jag låg på soffan jag och fick som vanligt min sondvälling...men det är ju tur den finns!
Jag fick träffa min gammelmormor igår oxå :) Vissst är vi fina tillsammans? Synd att vi inte kan träffas så ofta :(









Jag kan ju tillägga att jag låg och sov mesta dels på soffan när vi var där. Man är ju en så social person :)
Sen mot kvällskvisten drog vi iväg till farmor o farfar. Då var jag Påskkärring igen och fick påska och ge bort teckningar. Faster, farbror lillkusin m.m...var där. :)
Men jag var lika trevlig där...somna så fort jag fick lägga mig och fick mat i magen. :)
Igår fick jag tre påskägg oxå. :) Det var kläder och pengar i . Inte dumt!
Tack för påskäggen!




/ Puss Amelia




3 kommentarer:

  1. Tack gulljäntan våran som kom till farmor o farfar o va världens sötaste gulligaste finaste lilla påskgumma !
    Tack oxå för den sååå fina påsk teckningen som du gjort med din lilla gossi tumme......farmor o farfar tycker att det är så tomt här nu då alla farit ifrån oss :( men vi kan ju träffas snaaart igen :)
    Hoppas att Du har det bra idag med mammis o pappis innan han åker på jobbet, då får du ha myskväll me mammis o pussa på pappis i morron när han vaknar:)
    Ha det så gott nu Älskade Amelia...vi älskar Dig så mycket...
    Farfar skickar gokramen......
    Puss på Dig......

    SvaraRadera
  2. mormor o morfar5 april 2010 kl. 19:55

    Hej Svejs GOSSEGUMMAN våran......

    Ja nu är det nästan slut på Påskhelgen, känns skönt att det blir vanliga dagar.
    Tur att det var soligt o fint väder igår när Du kom med Din Prinsessvagn, för idag är det ju dåligt väder, just nu är det snöblandat, skönt att vi får vara inne.
    Tack för den jättefina Påskkyckling-teckningen som Du o Nasse kom o överraskade med som Påskgummor med Mammis som följe.
    Mormor o morfar blev jätteglada. Ännu gladare blev när Du, Mammis o Pappis kom hit o åt middag i går. Gammelmormor tyckte det var så roligt att få träffa Dej AMELIA o Mammis o Pappis, för det var ett tag sedan. Hoppas att det inte blir så länge till nästa gång.
    Mormor blir avis på Dej som har en sån duktig hovfrissa, som kan göra så fina flätor. Som Du vet kan inte mormor få så fina flätor "hihi".
    Vilka Jättefina bilder Mammis har tagit av Världens Sötaste o Goaste Påskgumma, ett riktigt Charmtroll.
    Nu ska mormor fortsätta att inte göra något, idag har det inte blivit många knop. Man blir så trött av sån´t här väder.
    Nu ska Du ha en fortsatt bra kväll med Mammis o assis när Pappis jobbar.
    Morfar hälsar till sin LILLA ÖGONSTEN.
    Sov så gott när Du kryper ner i Din Lilla säng o ska sova för natten.

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera
  3. Hej lilla sjöjungfru. Du är den gulligaste lilla påsk kärring jag sett. Typiskt Nasse att han ska protestera, men han vill nog bara göra sig lite viktig. Annki

    SvaraRadera