tisdag 20 april 2010

INSKOLNING, NAMNSDAG OCH SOVARDAG...

Idag har jag haft en ny assis som håller på att skola in sig hos mig...hon är snart klart :) Men det är en till som håller på att skola in sig!
Så jag fick dusch och mysa i dag. Sov mesta dels av dagen. Men när mammis tog över mig på em så vaknade jag :) Mammis tyckte det var kanon! Så hon får se mina blå!
Mormor kom förbi och sa grattis på min namnsdag...ja, ja jag vet att det inte är Amelia. Utan Amalia o Amelie, men jag hyr in mig idag oxå. Det är rätt lika namn :) Allt man kan måste man ju fira :) Jag fick 2 st CD skivor med bra musik :) Men jag tror mammis blev mest nostalgisk. Gamla låtar från barnprogram hon har sett på.
Pappis har jobbat idag men han sa ett stort grattis till mig när han kom hem nu ikväll.

/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Amelia......

    Nu får farmor o farfar skämmas ! :(
    Inte visste vi att Du skatten våran hade namnsdag i dag :O oj,oj, oj.... men vi säger Grattis nu och hoppas att Du får sussa Gott i natt med alla dina mysar kompisar...
    Puss på Dig......

    SvaraRadera
  2. Hej ÄLSKADE AMELIA....

    Tittar in till Dej, fast mormor har ju även varit o hälsat på Dej idag för att säga GRATTIS GRATTIS på namnsdagen AMELIA, så klart har Du namnsdag i dag, spelar väl ingen roll med ett A eller E hit eller dit "hihi".
    Mormor blev jatteglad att Du var vaken, så jag fick oxå se Dina blå.
    Förstår att även Nasse grattat Dej, för han låg ju å snusade på Dej i nacken o viskade.
    Han tyckte säkert att Du doftade jättegott efter duschen, för mormor fick oxå snusa på Dej, Jättegossigt...
    Morfar hälsar oxå JÄTTEGRATTIS o Go´natt o Sov Så Gott till sin LILLA PRINSESSA.
    Mormor är så trött, så vi skall snart krypa ner i sköna sängen.
    Du ligger säkert redan i Din sköna Prinsessäng o sussar med Nasse o alla Dina Gossekompisar.
    Hälsa Mammis o Pappis.
    Vi hörs snart igen.

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera