fredag 23 april 2010

LÄKARBESÖK, KALAS & HELG IGEN...

Ja, nu är det helg igen. Veckorna går ju så super fort! Fast i helgen är det tråkigt! Pappis jobbar. Men mammis är ju hemma och jag får även vara med mina assisar som är så snälla med mig :)

Igår - torsdag, så var jag på läkarbesök på habben. Det gick bra. Hon lyssnade på mina lungor och det lät rent o fint sa tant doktorn. Sen så surrades det om lite ditt o datt. Mediciner, maskiner m.m....

Sen när vi kom hem så va vi bjuden på middag hos mormor o morfar. (mormor fyller år idag :) ) Grattis!
Innan vi rullade över till dem , så hann jag bajsa rejält. Bra tänkte mammis och bytte på mig. Hon trodde jag hade gjort bort det. Men under den korta biten dit så sket jag igen :) Bara att börja om :)
När de satt och åt så låg jag i soffan, men mammis o pappis såg att jag var ganska känlig för alla ljud o beröring. Nånting va inte riktigt bra. Kom mig inte riktigt till ro heller. Så fort jag höll på att somna så flaxade jag till med händerna och såg orolig ut. Fick extra ipren-supp...men vad hände, jo jag bajsade igen! Men hann väl ta upp suppen innan.
När vi kom hem, så fixa o trixa mammis o pappis med mig. Luftade magen, men det var inte så mkt luft där. Fick ligga i pappis trygga famn, men det hjälpte inte heller.
I natt har jag inte sovit så bra heller sa min assis. Bara ytligt.
Men idag vid 11 så somna jag rejält...och sover än faktiskt! :) Mammis har vänt på mig och bytt blöja m.m...men inte har jag brytt mig inte.

Ha en bra helg mina vänner! / puss Amelia

1 kommentar:

  1. Go´morron våran LILLA ÄLSKADE HJÄRTEVÄN.....

    Mormor gick in till Dej igår kväll, men telefonen bara ringde så jag hann aldrig skriva o säga Go´natt till Dej, klockan blev så mycket. Men nu tittar vi in till Dej istället.
    Sover Du fortfarande Din sköna Prinsessömn?Hoppas att Du har fått sova bättre inatt.
    Mormor blir lessen när Du inte kommer Dej till ro o mår riktigt bra. Men som tur, blev det bättre.
    Idag får Du mysa med Mammis o höra på Ring så spelar vi, medans Pappis sover, efter en natts arbete.
    När mormor tittade in till Er igår, sov Du så skönt, så jag fick inte busa med Dej..

    TACK TACK, för presenterna jag fick när ni var hit häromdagen på middag, mormor blir så lycklig varje gång vi får träffas. Gammelmormor var ju oxå här, hon blir oxå så glad att få träffa Dej o Mammis o Pappis.

    Solen skiner så det blir nog en fin dag. Ha nu det skönt o mysigt.
    Morfar hälsar till sin Goa Lilla Prinsessa..
    Vi hörs o ses.

    /Puss Puss o Kramiz

    SvaraRadera