lördag 10 april 2010

EN RIKTIG TJEJDAG...

Idag så blev det inte så mycket till att lyssna på ring så spelar vi, på radion! :( Mammis va i full rulle från morgonen med mig. Pappis jobbar i helgen och då bestämde jag att vi skulle ha en tjejdag med god mat och mys!:) Bara Nasse fick dispans, som kille :)
Jag bjöd mormor, farmor, fastera o lillskruttan till kusin :) Men det va bara mormor å farmor som kunde komma...


Jag låg vid bordet och höll koll på när de käkade :)
Jag bjöd dem på trerätters...

Förrätt: Toast m. ishavsröra

Varmrätt: Plankstek


Efterrätt: Hjortronparfait

Det va nog en uppskattad dag och alla va supermätta!:) Mammis känner sig som en ballong ikväll säger hon :) Bäst att hålla i henne så hon inte pyser iväg! :)
Själv så har jag varit lite risig i kistan idag. Skitit löst ett ANTAL gånger! Har verkligen kört med mammis idag. Man kan tro att även jag har ätit av all mat :P

Vädret har varit kanoners idag oxå...SOL, SOL, SOL....härliga SOL! :) Vi har till o med kunnat haft ytterdörren öppen!
Nu är våren på G!
Ha en trevlig o mysig kväll mina vänner / Puss Amelia


2 kommentarer:

  1. Tack för en UNDERBAR DAG......mina älsklingar !

    Farmor går som på moln av lycka, tänk att få komma till er o bli bjuden på en sån underbar lunch :)
    Amelia Du vet Du hur man fixar en lyckad fest, och mammis är en sådan fantastisk gourme kock så det är inte många som slår henne i konsten att fixa en sån här kanoners 3- rätters meny, men så hade hon hjälp av Tullan oxå ;)
    Farmor visade farfar korten på maten och han såg lite avis ut *fniss*
    Amelia farmor är såå lycklig över den här dagen, att få vara med Dig,mammis o Din mormor o Nasse.... det här blir ett fint minne som farmor kommer att bära med sig i sitt hjärta ! TUSEN TACK.......
    Puss på Dig hjärtat......

    SvaraRadera
  2. Hej LILLA HJÄRTEVÄNNEN.......

    TACK TACK, så mycket för en sååå underbar dag hos Dej AMELIA o Mammis, att mormor o farmor fick komma o vi fick ha en underbar Mysig Tjejdag tillsammans. Synd att inte fastera o lillkusin kunde komma.
    Nasse skötte ju sig riktigt bra, vi tjejer fick babbla o babbla på som vi ville o han brydde sig inte.
    En sån fantastiskt God Trerätters, som Du
    bett Mammis laga till oss. Mormor blev så mätt av allt det Goda, så jag orkar nästan inte gå o röra på mej.
    Om Du visste va morfar blev avis när han fick se denna underbart Goda mat...."hihi" han fick inte smaka något.
    Det känns som mormor inte behöver äta på flera dagar.
    Hoppas att det blivit lite lugnare i Lilla Magen med bajseriet...
    Morfar hälsa Go´natt o Stora Kramen till sin LILLA ÖGONSTEN....
    Ha nu en skön o mysig kväll med Mammis o Pappis.
    Vi hörs imorgon.

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera