lördag 9 maj 2009

VILKEN HEMSK DAG...

Här ligger jag i min säng och får syrgas!
Nasse ligger såklart och tröstar mig.


Min syrgasmaskin! Tack gode gud att den finns hemma!
Dagen började bra igår...hade 2 assistenter hos mig och vi satt ute och hade det skönt på altanen!
På em kom min sjukgymnast och hälsade på. Pappa kom hem från jobbet.
När vi alla satt i köket och jag fick en inhalation, så kräktes jag plötsligt! Det brukar gå bra, men denna gång så svalde jag nog ner en del i lungorna. Det blev panik och jag fick inte åt mig nån luft. Det blev nån slags kramp i luftrören. Jag blev alldelaes blå i ansiktet och på kroppen. Uppskattningsvis kanske det varade i 2 min. Tillslut så fick jag fram lite skrik! Och började få en bättre färg i ansiktet. Tur att vi har syrgas hemma, så jag fick det efteråt och gick upp i bra syresättning.
Men päronen ringde in på barnavd. och pratade om det som hänt. De sa att jag skulle ligga i syrgas några timmar. Det gick bra, men jag blev lite sämre när man tog bort den. Lite feber fick jag oxå. Syrgas igen!
Sen på kvällen åkte vi in till sjukan bara för att dr. fick lyssna på lungorna. Lite slemmigt hördes det, men inte mkt. Vi har ökat min dos amimox oxå...för jag ska inte få en lunginflamation!
I natt så har jag haft en bra natt. Inte behövt nå syrgas.
Idag ska vi åka in igen och de ska lyssna på mig.
Ha en bra dag vänner! / Puss Amelia

1 kommentar:

  1. Hej lilla sjöjungfru!
    Det var lite spännande igår när jag var hos dig. Vilken tur att du har så trygga och coola föräldrar, och att du är en liten tuffing. Skönt att höra att du fått sova bra i natt. kram din sjukgymnast Annki

    SvaraRadera