torsdag 7 maj 2009

VARIT TILL CARDIOLOGEN...

Hejsan! Idag så har jag, mammis och assistenten varit in till sjukan. Där så var det ett besök hos en dr. som är cardiolog (hjärtläkare). Det är nämligen så att jag är född med ett "hål" i hjärtat. Ganska vanligt! Många som lever med det utan att veta om det. Men det kan opereras när man är ca. 3 år. Då går man in genom ljumsken och upp till hjärtat och "fäller" ut ett "paraply" i hålet (lätt förklarat). Men det kommer inte göras på mig. Man gör det bara för framtiden, när man blir typ 50 år, då kan man få problem med flåset!
Det var 1 år sen jag träffade honom sist. Så det var bara en koll. Fick först göra ett EKG, sen gjorde dr. ultraljud på hjärtat.
Men det såg bra ut! Jag ska inte ha problem med andningen bara för att det är hål i hjärtat. Det är litet sa han.
Puss på er! / Amelia

2 kommentarer:

  1. Med eller utan hål , så har du ett riktigt kämpar hjärta!

    Puss & Kram från G

    SvaraRadera
  2. HEJ O GOD MORRON mormor o morfars ÄLSKADE
    LILLGUMMA.

    Tittar in till Dej i Ditt lilla hus, för att se hur Du har det. Hoppas att Du har sovit gott inatt, och att Du mår bra.

    Va skönt att Du fick sitta ute på altanen igår. Mormor såg Dej. Idag är det ingen sol, inte än iaf. Ha det så bra idag med mammis o pappis.

    PUSS O KRAM från mormor o morfar.

    SvaraRadera