onsdag 6 maj 2009

INTE RIKTIGT PIGG...

Hej vänner...har inte hunnit skriva för att det har varit en del pyssel med mig i några dagar. Jag har haft lite febertoppar och jag har varit riktigt dålig på att syresätta mig :(
Mamma och pappa tycker att det är jättejobbigt och de är sååå orolig för mig. Syresättningen har varit nere mot 50 och det är inte alls bra. Då blir jag blå/grå i ansiktet. I morse fick mammis komma ner till mig och assistenten. Då hade jag riktigt dåligt med syre, men med inhalation av ventoline( ett vidgande läkemedel) så komme jag mig uppåt... men det var nära att mamma skulle åka in till sjukan med mig. Idag har jag hållit mig på en ganska bra nivå. Pappa har varit på sjukan och hämtat så att jag ska kunna få syrgas hemma. Känns lite tryggare!


Ja, vad hänt annars då? ...jo i måndags så var vi och träffade mina PAL Dr. Marie och Dr. Solvige + så var det en läkarstuderande med oxå.
Det pratades en hel del. Mamma och pappa brukar samla på sig en del frågor. Det är mediciner hit och dit. Nån har tillkommit och en ska tas bort.
Sen så togs det ett crp (sänka) på mig, liks när vi var där. Jag är ju som sagt inte så pigg. Men den visade inte nåt. Men det ska hållas koll på mig.
Fick amimox som verkar på urinvägsinfektion och övre luftvägsinfektion- jag har nån bakterie i urinen som man inte ser på sticka utan på kissodlingen. Hoppas det blir bra nu! Och jag blir pigg och kanske får bättre syresättning.


Inskolning är det denna vecka oxå av en ny assistent till mig. :) Så det är full rulle!
Mkt att tänka på och så ska det delegeras på alla maskiner runt mig. Dsk kommer och gör det hemma hos oss med assistenterna. De ska visa att det hanterar allt runt mig maskiner och mediciner...


Inget bad blev det heller idag. Inställt! Men jag hade nog inte fått fara för mammis iaf. När jag mår så här.

Nu hoppas jag det blir en bra natt för mig.
Och jag önskar det till alla er andra oxå!
/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Hej lilla gumman!
    Hoppas du kryar på dig, och att du får sova lungt och gott i natt.Hoppas det blir riktigt fint väder nu så att ni kan få vara ute och njuta i den varma solen.Ha dè gott lilla vän! Kramar till dig, mamma och pappa! Hälsningar från alla UH-tjejerna gm Monica

    SvaraRadera
  2. Men lilla Stumpan! Vad händer? Oj, så jobbigt du verkar ha haft det sen sist jag kikade in...=(
    Hoppas det vänder nu å blir sommar i både kropp å trädgård å att du får njuta av utelivet!
    Tänker på dig massor!

    Kramar från IdaFisen å hennes TokMamma

    SvaraRadera