tisdag 26 maj 2009

GO´KVÄLL I STUGORNA...

Idag så var jag tvungen att prova min flytväst! Mamma ville se så att jag kunde ha den i år oxå. :) Den går upp till 15 kg. Och dit har jag inte nått ännu :)


Min syrgas vagn...



Idag på morgonen så hade jag feber. Jag var vaken rätt mkt i natt oxå. Men det tog jag igen och sov på förmiddan. Febern gick ner då...skönt!
Mamma tog fram min flytväst idag oxå. Vi testade den! Och det gick ju fint! Kan ha den med nöd och näppe! Tänk förra året "badade" jag i den. Den va så stor :)

Och på eftermiddan kom alla mina "tanter" = assistenter:) Konstigt att höra allas röster samtidigt hemma hos mig! Men det var iaf en utbildning på min syrgas. Det är tuber som jag kan ha med mig när jag åker iväg. Och det krävs ju en viss försiktighet med det. Annars kan det smälla! Fast det är inte så farligt som det låter! Dagens tuber är fiffigt gjorda.

Och ikväll så kom farmor o farfar förbi och hämta nå grejer. Så vi fika. Och farfar fyller faktiskt år idag...GRATTIS! Vi ska dit och fira sen i helgen! Det är ju morsdag oxå...*blink* *blink* :)

Nu önskar jag er en god natt!
Mamma ska få ta mig på skötbordet och pudra näsan :) Sen blir det ner i kojsen...
/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Natti Natti Lill Prinsessan våran.....
    Farfar måste bara få säga att han aldrig förr blivit grattad av en PRINSESSA, men i kväll hände det =) det är inte många som kan skryta med det inte *fniss* o sen är det ju inte vilken prinsessa som hellst heller utan den SÖTASTE som finns, farfars lilla gojänta !
    Sov Gott nu Amelia o så ses vi till helgen, ta nu Nasse o Fisgrisen o kryp ner i din lilla säng.
    Puss o Gonattkramen från en mycket Glad farfar....

    SvaraRadera
  2. Tjena snygging! Den flytvästen var du så söt i såklart - ska du ha den när du blir dopad eller vad det nu heter? Använder dom mycke vatten då eller? Jag ska ha uppvisning imorgonkväll på självaste Folkets Park de du! i rullstolsdans, musik å massor med folk det blir kul. Jag gillar att vara i centrum. Du verkar oxå ha fullt upp med födelsedagar, idag fyllde min bror år moppe! fast han ska nog inte ha nån så han fick vännerdvder & jag fick massor av pussar å kramar- super mysigt. Kramar å pussar till Dig min vän från Alma

    SvaraRadera