tisdag 28 april 2009

GIPSAT FÖTTERNA IDAG...

Hellå mina vänner! Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut.
Dagen började iaf med att jag sov ut som vanligt :) Sen kom en ny "tant" till mig för inskolning.
Mitt på dan så kom det ännu en och vi drog ner till sjukan allihopa. Där så mötte vi upp med min sjukgymnast Annki och vi for till en snubbe som heter Staffan på ortopedtekniska. Annki och han gjorde nåt konstigt...gipsade mina "små" fötter och ben (upp till vaden). Kletigt va det! Jag va inte så där supernöjd över det, men jag fick beröm som vanligt! När gipset stelnat så skar S upp gipset och "bände" bort det från min fossing. Nu ska här göras skenor/skal, så att jag får mina fötter i en bättre vinkel. Då kanske jag slipper att bli så stel i min kropp.( spastisk )
Hjälper inte det så då blir det botox...Alma det blir ju kung det!!:) Och mamma ska inte få nåt av mig heller, fast hon skulle nog behöva lite här o där :)
Mamma fick välja färg på skalet. Bild kommer nog framöver!
Hon beställde även 2 par skor till mig. Ett par vita "fin" skor, ett par rosa/lila jogging.
Då kan jag ha mitt skal i de skorna.
Efter det så var det inte slut med jobbigheter inte! Upp till habben och där så var det bara att testa en ny vagn till mig. Ner och upp, upp och ner i denna vagn. Men allt måste ju vara perfekt till en sessa som jag :) Jag va så trött så att jag somna en liten snutt när jag satt i vagnen.
Därefter var det hem som gällde. Mat, mat, mat...

På kvällen kom min pappis hem och vi fick besök av en farbror från vägverket. Kollar över hur det ska bli med min nya bilbarnstol.

Imorgon är det ni vet vad...rätt gissat - Baddag!

/Puss Amelia

1 kommentar:

  1. Hejsväjs LILLGUMMAN VÅRAN!
    Mormor tittar just in till Dej å ser att Du har varit å fått gips på Dina små fossingar. Va läbbigt att få sånt klet på sig. Men det ska väl bli bra när det är klart. Det är ju tur att Du är så duktig. Undrar vad mammis valde för färg på skalet, var det möjligen ROSA hihi. Mormor blir så nyfiken att få se Dina nya fins skor, även att få se
    GO´SESSANS nya vagn.
    Mormor o morfar är så glad att Du slipper
    ha feber, å få må som en PRINSESSA.
    Morfar är ute å byter bort vinterdäcken, för nu väntar vi vår o sommarväder.
    Må så gott LILLHJÄRTAT, vi ÄLSKAR DEJ SÅ, å hälsa Mammis o Pappis, Nasse o Fisgrisen.
    Vi ses snart.

    /Mormor o Morfar/

    SvaraRadera