onsdag 22 april 2009

FEBER I NATT IGEN...

Jag & Nasse tar oss en eftermiddagslur. Man blir trött när man badat.
I natt fick jag feber igen :( 38.7 grader. Men jag var mer lugn, fick sova iaf. Fick både alvedon & ipren. Mot morgonsidan så gav febern med sig...vilken tur! Det är ju baddag idag :)
Vi drog iväg in på sjukan och först så for mamma & min assistent med mig på ett ställe där de drog upp min tröja och en farbror började kladda med nåt på min rygg. Mamma sa att det kallas Ultraljud på njurarna...Aha! Dr. sa att det såg bra/normalt ut. :)
Sen så var det äntligen bad! Annki var där och jag fick malla mig med mina nya ROSA badbyxor :) . Vi hade en mysig badstund idag...jag somnade faktiskt till lite grann..hihi!
Efter badet får jag alltid åka hem i pyjamasen :) Mysigt! Sov i bilen hem.
Nu är vi hemma och jag har fått käk. Nasse och jag sitter i min stol och sover.
/ Puss på er Amelia

3 kommentarer:

  1. Hej lilla sjöjungfru! Vilken fantastisk bad-dag det var idag. Du var så lugn och avslappnad, och lite sovande ibland. Och vi kunde göra gymnastik med både armar och ben. Att få åka hem i pyjamas måste vara toppen. Skönt med en liten sovstund tillsammans med Nasse. Jag undrar, har Nasse några snygga badbyxor? Eller han kanske är rädd för vatten?

    Annki

    SvaraRadera
  2. Hej LILLA GOSEGUMMAN!
    Va skönt att febern gav med sig så att Du fick åka å bada idag. Vilken tur att Du fick sova i alla fall, så att Du orka bada å mannekänga i Dina nya fina badbyxor, med hjärtan, jättetjusiga. Mormor fick ju se dom igår när jag var till Dej.
    Hoppas att Du slipper febern i natt. Må så gott.

    Puss o Kram o Sov Gott LILLA HJÄRTEVÄNNEN.

    /Mormor o Morfar/

    SvaraRadera
  3. God morgon farmors Lilltulla.....
    Hoppas att du mår bra och att du fått sovit gott med nasse o fisgrisen tätt intill.
    Idag är farmor ledig och skulle bara vilja kasta sig in i bilen o köra upp till er för att bara vara med Dig o mammsen (pappsen jobbar)men det får bli en annan dag för farmor har en del saker som bara har legat o väntat på att bli gjorda så farmor måste bara greja med det :(
    På lörd så kommer farfar upp till er...lycko han säger jag bara...(farmor jobbar)
    I morron skall mormor Kerstin o jag ut på hemligt uppdrag (det är bla en födelsedagspresenter till mammsen men det är en hemlis Amelia så säg inget för du vet ju att din mamma är sååå nyfiken) *fniss*
    Sen lär nog mormor o jag slåss om att få köpa saker till dig oxå...he he såna är mormödrar o farmödrar ;)
    Ja nu känns det bra när jag har varit in till Dig i ditt lilla hus o pratat lite med dig.
    Ha det nu jättebra min lilla älsklings jänta o säg åt mamma att hon ska sätta på dig dina tuffa solbrillor o gå ut i det fina vädret.
    PS: Du ska bara höra va farfar tycker att Du är cool i solbrillorna ,hans ögon lyser lika starkt som solen när han kollar på fotot där Du har dom på dig...men så är Du älskad av oss ända från håret till småtårna oxå...puss, puss

    SvaraRadera