måndag 17 maj 2010

SOVANDES PRINSESSA PÅ PROMENAD...

Idag har vi haft en ännu varm o solig dag här i norrland. Och träden har börjat grönska. Små musöron på björkarna. :)
Mammis o pappis har varit och gjort lite ärenden idag bl.a hämtat mat och mediciner på apoteket. Det brukar bli en del där. Vissa går på ICA å handlar... jag handlar kassvis på apoteket!

Sen på em så va jag bara med min assis H och mammis skulle greja på med blommor ute. Då for vi ut på en liten prommis hon o jag :) Men huga så varmt det va. Fast jag bara hade blöja o linne. Hello Kitty kepsen fick åka på oxå.
Sen ikväll innan 20 käket fick jag mig en skön dusch! :) Härligt!....

Jag har inte varit vaken idag heller! :( Men det kan vara så att jag har en bakterie som fortfarande växer i kisset. Fick en sån där otäck kisspåse på mig idag och jag kissade så snällt i den. Pappis fick fara ner till sjukan för odling.
Jag har käkat klart amimox idag och ska nu få dubbeldos bactrim i 10 dagar. Sen ska det prövas en ny antibiotika efter det....
Vi får hoppas att det fixar till sig. För jag verkar ha ont när jag kissar :( Det luktar lite skumt oxå...

Ikväll innan läggdax ska jag myspysa med min pappis...för han måste åka bort i några dagar. Kommer att sakna honom! Och han kommer att sakna mig säger han. Det är jobbigt att åka bort för han när jag inte riktigt är mig själv och bara sover å sover. Men när han kommer hem kanske jag är piggelinus :) Vi får hoppas på det!

/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. mormor o morfar17 maj 2010 kl. 22:50

    ÄLSKADE LILLGUMMAN våran......

    Mormor måste titta in till Dej å säga Go´natt. Jag har varit på gång hela dagen, så jag har inte träffat Dej idag.
    Såg att Du varit på prommis, när Du susade förbi med Din assis. Mormor blir så glad när Du får vara ute å få frisk luft, men det är nästan för varmt för en Liten Prinsessa.
    Mormor tycker oxå att det är i varmaste laget, vill helst vara i skuggan.
    Vilken tur att Du kissa, så Pappsen fick åka iväg med provet.
    Va synd om Pappsen som inte får mysa med Dej på flera dagar, nu när han ska åka bort.
    Mormor o morfar håller alla tummar o tår, så det är klart att Du är piggelin när Pappsen kommer hem igen å få mysa med Dej....
    Lilla Gumman, hoppas att det går över snabbt
    när Du får antibiotika, för mormor blir lessen om, vet att det gör ont när Du kissar.
    Morfar hälsar Go´natt till sin LILLA HJÄRTEVÄN....

    Natti Natti, Puss Puss o Kramiz

    SvaraRadera
  2. Go morron lill Tullan våran.......

    Va lessen farmor o farfar blir när Du inte får vara pigg och att Du ska ha det jobbigt när du kissar, hoppas att dom hittar rätt medicin nu som kan jag bort dom stygga bakterierna !
    Ja lillgumman nu är det varmt ute sommarvärmen kom och gjorde oss glada och alla varma vinterkläder åkte puts väck :)
    Va tråkigt att pappsen måste åka iväg från sin lilla älsklings Amelia, men fastän ni är långt borta från varandra så är ni ändå nära, pappsen bär ju Dig i sitt hjärta och
    sen när pappsen kommer hem till hjärtat sitt dåååå blir det pussar o kramar i mängder :) Du är säkert pigg då oxå för då har dom dumma bakterierna fått på nöten ;)
    Ja du lillvännen Du o mammis får ta hand om varandra nu när pappis är på resa och farmor o farfar skickar många krya på dig kramar till Dig Tullan
    Puss på Dig....

    SvaraRadera