torsdag 6 maj 2010

INGEN ROLIG START PÅ DAGEN I LÖRDAGS...

Nu sitter mammis o jag på mitt rum och tänkte vi skulle skriva några rader här, vad vi gjort i helgen å i veckan...

I lördags så inträffade det en grej som inte hör till min vardag riktigt! Pappis kom hem från jobbet kl. 07 på morgonen och då så hade jag haft en lugn natt, men pappis såg att jag hade det lite jobbig. Jag hade jättehög puls - 200. Och va kokhet. Mellan 39-40 grader. Min assis hade missat att ta av mig täcket i tid! Det är ju så här med min sjukdom att jag inte kan reglera min temperatur. Så man måste ha koll, när man ska ta av täcke eller ta på mig det.
Pappis blev rädd och gick o väckte mammis. Hon kom som en blixt och tog tag i situationen, hon blev oxå jätte rädd.Hade adrig känt mig så het! Så det blev en ipren supp i rumpan och kalla blöta handdukar på mig. Men de blev ju varma på en gång. Så kom min dag assis och kom med det smartaste tipset att vi skulle ta in mig till duschen. Hej o hopp så låg jag i duschen! Jag sov hela tiden men fick ligga i duschen ca. 30 minuter innan tempen gick ner. Mammis kände sig som världens sämsta mammis som duschade mig i kallt vatten. Men det gick ju bra! Var lite åt det svalare hållet under dagen sen.
-------------------------------------------------
I söndags så va jag med min assis på fm. Sen på em kom mormor o morfar o gammelmormor. De kom på lite fika för mammis fyllde år.
Sen på kvällen kom min lillkusin på besök. Och jag sov såklart mig igenom båda besöken. :(

1 kommentar:

  1. mormor o morfar6 maj 2010 kl. 22:04

    Våran ÄLSKADE ÖGONSTEN........

    Ja usch o fy vilken början på lördagen. Du har det bra som har en Mammis o Pappis som är så duktig o snabb att ta itu med det hela.
    Pulsen på 200 o 39-40 graders feber är inte kul.
    Vilken tur att febern gav med sig. Mormor blir ju så orolig när det blir något med Dej AMELIA.
    Gammelmormor tyckte det var så roligt att få
    se Ditt nya fina rum, o hela nya utbyggnaden,
    hon har ju inte sett det förut.
    Mormor o morfar ÄLSKAR DEJ SÅ JÄTTEMYCKET.
    Go´natt o Sov Så Gott önskar vi....

    /Puss Puss o Kramiz

    SvaraRadera