torsdag 27 maj 2010

PACKNING, MANIKYR, MÖTEN, KALAS...

Det är rätt så mycket hos mig nu. Mammis o pappis tycker inte tiden räcker till. Men vi får hoppas det blir lugnare efter vi gjort våran tripp ner till Västerås. Det är nästan bara packning och fixning runt resan som gäller nu....Men lite annat har vi förstås hunnit med oxå.

Igår var jag ju som sagt till Umeå och fick lite botox i spottkörtlarna. För att minska min salivproduktion. Vi åkte upp dit på fm och 12.45 var jag på ÖNH kliniken. Då emlade de mig på hela kinderna. Det var ett enda klet, osså fick jag en tejp på hela kinden. Men det är bra... emla= en bedövande salva. Fick även ipren. Sen rullade jag iväg mot röntgen med min doktor.
Där var det en röntgen"tant" som kollade med ultraljud på mina kinder, så de skulle sticka precis på rätt ställe. Det gick bra och jag var såååå duktig. Nålen var inte liten..kan man ju säga!
Men nu är det gjort och vi väntar med spänning hela tiden att det ska avta. Idag har det varit en del saliv faktiskt..men vi får se!

Idag har pappis varit på möte på handikappomsorgen, det ska inskolas flera assisar....

Sen ikväll, mitt i all packning så for vi iväg på kalas :) Alltid trevligt med kalas (fast man får ju aldrig tårta nångång! )
Farfar fyllde nämligen 60 bast och det måste ju firas :) Grattis fajfaj!

När vi kom hem så fick jag lite pyssel på skötbordet av min assis och mammis o pappis har donat med lite av varje....
För nu bär det av till Västerås och mina Krabbevänner! :) Jippi!

Det har varit ett pyssel inför denna resa...
I fredags kom min snälla assis H. med snygga nya kläder som jag har med mig på resan :) Tack!
Och idag har min assis AF fixat mina naglar snygga...rosa med prickar på! Det ni....:)
Nu ligger jag och myser i min säng och sussar gott!
Mammis kan inte sova hon! Är nog så spänd inför den långa resan...tur pappis ska köra bussen!

Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. mormor o morfar27 maj 2010 kl. 08:37

    Go´morron AMELIA ÄLSKLIMGSGUMMAN våran......

    Hoppas nu resan till Västrås går bra, det ska den ju göra.
    Mormor o morfar längtar redan efter DEJ, Mammis o Pappis oxå förstås.
    Säg till Pappis att han kör riktigt försiktigt, för han har ju den DYRBARASTE GULDKLIMPEN som Finns i Hela Världen, med sig i bussen....o Nasse förstås. Har Mammis sovit något inatt?
    Självklart ska ju en PRINSESSA SOM DU, vara fin om naglarna oxå, rosa naturligtvis o nya kläder, mormor är så glad över att Du har så snälla assisar. /dom har ju oxå en riktigt GODING att sköta om/
    Hoppas att Du får må bra på resan.
    Nu ska både DU AMELIA Mammis, Pappis o Assisarna ha det så trevligt på resan.
    Morfar hälsar oxå en trevlig resa till Er alla.
    Hälsa Dina Krabbevänner, så ses o hörs vi när Ni kommer hem.

    /Puss Puss o Stora Kramen

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en trevlig resa söderut.
    Säg åt pappsen att köra försiktigt , han har ruskigt dyr last , en prinsessa värd sin vikt i guld =)

    Puss & Kram från "tant" Suss

    SvaraRadera