tisdag 11 maj 2010

MYSDAG...

Idag vaknade jag kl. 8.50. Har sovit som en söt liten mus hela natten :) Då tog mammis mig till duschen och jag fick mig en härlig låååång dusch. Pappis kom en sväng oxå, så vi hade liten familjeduschning...och minst ska ha mest och varmaste vattnet :) Man är ju prinsessa!
Sen så blev det fix på skötbordet, balsam i håret, tops mellan tårna, byte av vatten i knappen, torkning och puder i alla "små" veck :) Efter den behandlingen så var det dax för käk. Så nu ligger jag i min vagn och får vattnet efter maten. Det är lite si o så med magen. Jag hoppas jag får göra tvåan, för det gjorde jag inte igår... ;)

Syrgas har kommit idag på morgonkulan oxå. Det är som gammalt tillbaka med mjölkflaskor. Man ställer ut flaskorna på bron och så kommer mjölkbilen och byter ut de tomma mot nya fulla:) Så görs det med syrgasen med. AGA kör runt och tar in de tomma och lämnar fulla flaskor. Varje vecka kommer de, med den mängd flaskor som mammis o pappis beställer på apoteket. Kanoners!

Idag har jag inga assisar hos mig, det har blivit lite strul med semestrar o sjukisar, så mammis o pappis ska va med mig hela dagen :) Myspys tycker jag! Fast nu är på dagen är pappis på jobbet, men sen ska jag myspysa med han :)

Puss å ha en bra dag mina vänner! /Amelia

2 kommentarer:

  1. mormor o morfar12 maj 2010 kl. 21:22

    LILLA ÄLSKLINGSGUMMAN våran......

    Nu måste mormor gå in till Dej AMELIA i Ditt Lilla Hus, o säga Go´natt o sov Så Gott. Mormor har inte varit inne på datan på nästan 2 dgr, har varit på så mycket annat, som Du vet. Har ändå träffat Dej, så där lite snabbis.
    Mormor o morfar hoppas nu att Det blir bra med maten, så att Du slipper ha besvär med Lilla magen, å att bajeseriet funkar bra.
    Va skönt att få ha en hel Myspys dag, alldeles själv med Mammis o Pappis.
    Mormor är jättetrött idag, efter behandl. mm, så nu är det bara sköna sängen som gäller.
    Morfar hälsar Go´natt till sin LILLA PRINSESSA.
    Han nu en jätteskön natt med Dina Gosekompisar.
    Hälsa Mammis o Pappis.

    /Puss Puss o Kramiz o Natti Natti

    SvaraRadera
  2. mormor o morfar13 maj 2010 kl. 23:18

    LILLA PRINSESSAN våran......

    TACK för i eftermiddags, och GRATTIS Amelia LINNÉA Maria på Din namnsdag.
    Har Du Grattat Mammis för hon har ju oxå
    namnsdag idag, även Gammelmormor.
    Du har väl fått en Jättekram av Nasse.
    Nu ska mormor pysa i säng oxå, morfar han sover.
    Du sover väl redan, men ha en Skön o bra natt o Sov Så Gott önskar mormor o morfar.

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera