söndag 16 maj 2010

BAD,NAMNSDAG, SVETTIGT, SÖMNTUTA, MÅNADSDAG...

Oj vad tiden går fort....mammis har inte hunnit skriva här nu på några dagar. Fast det har väl inte hänt så mkt heller.

I onsdags så var jag på badet. Jag o pappis badade. Mysigt! Va bara att passa på och njuta för nästa vecka är det inget!

Torsdagen hade jag namnsdag - Linneá. Och många fler i min släkt. t.ex mammis, gammelmormor, lillkusin, mammis kusin m.fl. Linneá finns både på mammis o pappis sida ...

Fredag och lördag va jag med mina assisar på dagarna. Mammis o pappis har varit på vift.
Och de dagarna kom sommarvärmen oxå....jobbigt! Jag blev så varm och svettig. Har bara haft blöja på mig. Fått duscha lite extra.... :)
Men hur mår jag då? Jo, jag har en sovarperiod nu. Sovit mig igenom några dagar o nätter. Är det värmen eller antibiotikan som gör det tro? Eller så håller jag bara på att ladda inför resan och träffen med mina Krabbevänner :)

Igår va mammis o mormor och shoppade kläder till mig. Begagnade till bra priser. Recycling mums heter det och annordnas 2 gånger/år. Kanon!
Mest linnen o t-shirts blev det. Jag drar strl 104-116 nu. :0 Men jag behöver lite svängrum när man ska ta på mig tröjor eftersom jag har lite svårt att få upp mina armar pga stelheten.
Sen så är man ju lite rund om magen oxå :)
Hade månadsdag oxå igår. 2 år och 5 månader. :) Men jag sov hela dagen...mammis duschade mig i kallt vatten på kvällen och då vaknade jag till lite, men somnade igen när jag kom på skötbordet.

Hoppas ni mår bra mina vänner! / Puss Amelia

3 kommentarer:

  1. Grattis Grattis Älskade Amelia en dag så här i efteråt....men mammis hade inte satt in igår men det gör ingenting för vi kan säga Grattis till Din månadsdag idag oxå ;)
    Hoppas att allt är bra med sessan våran, farmor o farfar har haft en latisdag idag...skulle vlja göra som Du Tullan bara ligga o sussa.
    Va härligt Amelia att Du o pappsen fick mysa i badet...det älskar ni ju båda två hoppas att det inte tar alltför länge tills nästa gång.
    Farmor, mormor o faster var ju o köpte kläder till Dig o lilla kusin Amanda igår....hoppas att allt det fina skall passa både Dig o lillkusinen.
    I morron är det en ny vecka som börjar, hoppas att den blir bra för oss alla.
    Farfar hälsar o grattar sin lilltulla som har blivit så stor 2 år o 5 mån...de ni !
    Ha det gott nu och kramar i mängder från oss...
    Puss på Dig......

    SvaraRadera
  2. mormor o morfar16 maj 2010 kl. 15:07

    Hej våran LILLA ÄLSKLING....

    GRATTIS GRATTIS på Din 2 år o 5 mån. dag, en dag för sent... men mormor hälsade med Mammis igår.
    Hoppas att Du tyckte om kläderna...:)
    Skönt att Du fick bada i onsdags iaf. Mysigt att Pappis oxå va med, å bada o plaska med Dej.
    Mormor tror att Du tänker sova riktigt mycket nu, så att Du kan vara riktigt vaken o på allerten när Du ska träffa Dina Krabbekompisar.
    Jag är oxå så trött, vill bara sova, det är så varmt på nätterna så man kan knappt sova.
    Vi ska väl inte klaga på solen o värmen.
    Ha en fortsatt bra dag med Mammis, Pappis o Din assis.
    Morfar hälsar till sin LILLA PRINSESSA...
    Vi ses o hörs.

    /Puss Puss o Kramiz

    SvaraRadera
  3. Glömde ju att skriva att mammis oxå va mä....;) farmor börjar på o bli lite glömsk *fniss*
    Puss på Dig......

    SvaraRadera