torsdag 21 januari 2010

SLÖARDAG & BAD...

Igår va det onsdag och då va det baddax i bassängen på sjukan :) Yes! Men min badpolare Liam va tyvärr sjuk :( Det blev ju premiäråkning av min nya bilstol oxå. Det gick hur bra som helst. Åkte som en liten prinsessa. Somnade så skönt! Min assis tyckte det va mkt bättre oxå. För annars när vi har åkt så har de suttit och sugit mig hela tiden. Eftersom jag har så otroligt mkt saliv/slem och jag kan ju inte svälja själv. Så de 2 milen vi har till stan så har det ungefär sugits 0,5 dl saliv från mig :0. Nu sög min assis mig ca. 3 gånger. Resten fixade jag ut själv, genom att det kunde rinna ut genom att jag ligger på sidan! :) Hur bra som helst! Så "tant" Martina...vi kommer gärna och hälsar på nu ;)
Tänk vi kan fara iväg och hälsa på familj o vänner... jag till o med ha täckjacka på mig :) Förr kunde jag bara ha kofta...annars fick jag inte på mig bältet! Hur knasigt som helst!

Idag har mammis och jag haft en riktig slöardag! Bara legat och myst! Pussats :)
På morgonen hade jag ganska hög feber så det va skönt att ta det lugnt! Den gick ner sen på förmiddan. På em vaknade pappis för han jobbar nätter nu. Då var det dax att gosa med honom en stund oxå innan han skulle på jobbet. Vi satt i fåtöljen och pussades :)
Då kände pappis att det plötsligt blev så varmt på hans ben...hihi! Jag tog och kissa ner han! Så det va bara för han o byta byxor :)

Puss på er/ Amelia

2 kommentarer:

  1. Vilken liten rackarunge du är Amelia , hi hi , där fick han ;)
    Puss & Kram från Tilda

    SvaraRadera
  2. Hej ÄLSKADE AMELIA.....

    Nu är det några dagar sedan mormor träffade o tittade in till Dej.
    Vet ju av Mammis att Du mår o har det bra.
    Såå bra, att Du fick en skön biltur i Din nya Bilstol när det var baddag. Bra, för så skönt ska LILLA SESSAN AMELIA ha det.
    Du är en riktig BUS-AMELIA som kissa på Pappis.."fniss fniss" :).
    Va mormor blir avis på Mammis som får ligga å mysa o pussa på Dej. Jättemysigt.

    Idag har det varit mormors slöardag, har inte gjort många knop, bara mat o fika till morfar.
    Nu ska mormor o morfar snart gå o sova, är så trött.
    Morfar hälsar Go`natt till sin Lilla ÄLSKLINGSGUMMA..
    Hälsa Mammis o Pappis.

    Puss Puss o Sov Så Gott ÄLSKADE VÄN...

    /mormor o morfar

    SvaraRadera