söndag 10 januari 2010

BESÖK, DOP & EN RÖD LITEN STJÄRT...

Ja, nu har det gått några dagar sen "jag"" skrev...å det har varit lite fullt upp!
I fredag så va jag med mina assisar på dan. Och på kvällen så kom en liten kille på 5 månader på besök. Oliver heter han och hans päron följde så klart med oxå. Jag va rätt så trevlig och vaken :) Det brukar ju falla sig att jag har en tendens att sova bort mina besök ;) Men nu fick jag skärpa mig för det va första gången som vi träffades!
Det är faktiskt en bra period för mig nu! Peppar, peppar! Vaken väldigt mycke och jag klarar mig utan syrgas. Får bara lite hjälp ibland!

Lördagen började hur mysigt som helst! Mammis o jag låg o myste i min säng! Eller mammis låg lite halft utanför :) Det är ju prinsessan som ska ligga bäst! Vi lyssnade på Ring så spelar vi på radion! Det är en mysig stund för oss :) Jag somnade om förståss...men bara en stund!
Sen blev det full fart! In i duschen o skrubbas... Öhhh vad är det frågan om så här tidigt! Men mammis sa att vi skulle till kyrkan idag och då måste jag va ren o fin! :P
Sen kom min assis som följde med mig under dagen. Hon fixa med mig och jag fick lite käk i magen. Sen så skulle mammis o assisen få på mig fin klänninga! Och då trodde jag skulle kvävas :P Alltså va höll de på med! De bände och höll på o dra i mina små armar...men tillslut så var klänningen på plats! Och då upptäcks en sak!... Det hade kanske varit mycket lättare att ta på klänningen om de dragit ner dragkedjan helt! Det ska de få höra vilka klantisar de är ...:)
Men som mammis brukar säga...Man lär sig av sina misstag!
Det va full rulle o pappis fick packa in allt som skulle med in i bilen. När min assis H va klar med mig så tog jag o busa lite...hihi! Jag tyckte det va dax o bajsa lite :) Då va det bara till å byta blöja! Sen så va det bara ut i bilen och iväg med raket fart...vi va lite sena! Men vi hann iaf i tid till kyrkan! )
Och där förstår ni så va det dop på min lillis kusin Amanda.


Jag i kyrkan! I väntan på att kussen skulle komma in.
Får lite hjälp av syrgas efter den jobbiga bilfärden!
Vid 14 så började en stor klocka att ringa och alla blev tysta...
...in kom Amanda o hennes päron!
De sjöngs fina sånger! Och prästen talade!
Amanda blev lite ill ibland, men då va tutten så go´!

Efter att Amanda fått sitt vatten på huve´så blev hon riktigt ARG! :)
Jag förstår hon fullt ut! När man nästan håller på att somna i trygga famnen
så då tar prästen hon och blöter ner fin håret! Klart man blir sur!
Men det va rätt mysigt att höra hennes stämma eka i kyrkan :)



Här är jag i församlingshemmet! Det va liksom fika där efteråt!
Men jag fick som vanligt sondvälling ba´.
Amanda hon fick sin bäbismat och knoppade in o sov över hela kalaset!
Rätta takter...lik sin kusin! :)
Söndagen har jag tillbringat först med min assis...mammis o pappis hade sovmorgon :)
Sen så fick de för sig att pyssla lite...göra en gjutning av min fot. Det va inte kul ska jag säga. Pappis hade geggat ihop en sörja som va iskall :o Och dit stack de min lilla fot. Dessutom skulle den va där i 5 min. Men min assis tog hand om mig efteråt...jag fick mina mysiga kanin tofflor på mig...så fossingen blev varm fort :)
Sen så kan jag ju säga att det varit en riktig skitdag idag! :) Mammis har nästan tappat räkningen hur många gånger jag dyngt! :) 5-6ggr typ! Hon tror att det är tänderna som gör att jag bajsar så mkt. Det är rätt löst oxå! Nice! :)
Mammis låg uppe o vilade på em, då tog pappis mig upp till deras säng (det är inte ofta jag är där uppe kan jag tillägga) Mysigt!...så länge det varade, för jag tog i och bajsade i pappis säng :.) Det bara bubblade ur mig :)
Men allt detta bajsande har resulterat i att jag blivit röd i stjärten! :( Annars brukar jag aldrig vara röd o sårig! Men nu i kväll ska jag få ligga lite nakenstjärt i sängen...jo jag har ett underlägg ifall nåt händer :) Sen så blir det lite salva i rumpan o hoppas på att det blir bra!
Natti natti / Puss Amelia

1 kommentar:

  1. Men oj så fin du va på din kusins dop =)
    Och det är så roligt att höra att du mår så bra som du kan nu , du förstår Amelia , det är många runt om dig som inte tycker det är så kul då du är dålig.

    Puss & Kram från tant Suss

    SvaraRadera