torsdag 1 oktober 2009

ROSA, ROSA, ROSA OKTOBER...

Nu är det Oktober och det är en rosa månad...man kan nästan säga att det är min månad! Men det är de ju inte. Utan vi ska istället tänka på att stödja bröstcancerfonden! Köp tex. ett rosa band eller nått annat kuligt som säljs till förmån för BF. Jag har rosa reflexer på min vagn jag.


Idag har jag haft föräldrafritt :) Jag har haft det så skönt med mina assisar H & M. Det har piffats på skötbordet. Och vi har varit ut på en promenad. Och jag fick ett matmål i vagnen ute. Men jag har varit kall idag. Ligger på typ 35 grader.

Så på em la de mig i soffan och riktigt gosade in mig i många filtar. Myspysigt! Så jag tog mig en lur. Annars har jag faktiskt varit vaken en hel del idag :)

Puss på er / Amelia


3 kommentarer:

  1. Men kramis på Dig lilltullan våran...

    Farmor satte på datorn på en gång då hon kom från jobbet o tittade in till Dig i ditt lilla hus.
    Va såg hon....Jo en så ljuvligt söt liten prinsessa, som har den allra sötaste pussmunnen , o dina ögonfransar kan ju få vilken liten kille som hellst på fall ; )
    Va härligt att Du äntligen fått börja bada igen jiippii = )
    Hörru farmor skrattade gott åt ditt lilla bajstrick *he he* joeru mammis tror hon kan räkna ut det hon = )
    Nästa gång är väl pappis me o då får du köra "köttbullen" me han *fniss*
    Nä farmor tror visst bestämt att hon är lite trött som slamsar på så här ; )
    Va mysigt Du ser ut o ha det inbäddad i värmande filtar, pappis får tända i brasan oxå så du blir varm....
    Ja Du lillvännen hoppas att Du får en bra natt, sova gott med Nasse snusandes bredvid Dig.
    Farfar ropar att han hälsar kramar till Lilltullan , han sitter o ropar o stojar för det är hockey på TV o det verkar gå så där... visst är det halvfjollit att jaga en sån där rund svart grej då man istället kan ligga o mysa i soffan o lyssna på Alla vi barn i Bullerbyn ; )
    Go Natt nu prinsessan våran... o Sov Gott !
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera
  2. Men Amelia , du är ju som prinsessan på ärten med alla kuddar och filtar ju =)

    Puss & Kram din prins Gustav

    SvaraRadera
  3. Hej o Go´morron våran LILLA ÄLSKLING...

    Mormor har inte varit inne o hälsat på Dej på ett tag, för jag har haft så mycket annat att stå i.
    Hoppas Du har sovit gott inatt, mormor sover sådär.
    Du sov ju så gott när mormor kom igår em, men när jag skulle gå hem slog Du upp Dina vackra ögon o ögonfransar.
    Skönt att badet har börjat igen, o att Du får sällskap av en kille, då kan ni skvätta vatten på varann.
    Hörde hur Du bajsat så det rann utför Mammis ben "hi hi".
    Mammis sa, o visa att nu har Du flera tänder på gång å att Du bits, bit på bara, "hi hi", Mammis får skylla sig själv när hon ska vara o peta på Dina små tänder.

    JaeDu AMELIA, rosa är ju verkligen Din färg,
    så mormor köper alltid olika saker för att stödja bröstcancerfonden, som Du förstår, så även i år.
    Va bra att Du fått en lift så Mammis, Pappis o assisarna får spara sina ryggar, för Du börjar bli stora tjejen nu.
    Ha nu en skön dag alla i granngården.
    Morfar hälsar till våran LILLA HJÄRTEVÄN.

    Puss Puss o Stora Kramen till VÅRAN ÄLSKADE PRINSESSA/mormor o morfar

    SvaraRadera