fredag 2 oktober 2009

NU ÄR DET HELG...

Jippi! Och pappis är långledig nu från sitt jobb :) Idag har jag oxå haft föräldrafritt. Assisarna har duschat mig och piffat till mig inför helgen. Jag har min nya klänning i höstens färg...petrol! :) Strumpebyxorna har samma färg de med! Så har de gjort mig så fin i håret med lite klämmor i matchande färger såklart :)
Sen så busade jag lite som jag är expert på nu...jo bajsa precis när det inte är meningen :) När jag va färdig och fin. Låg i vagnen så perfekt och börjat få lite käk...jo då tog jag och bajsa. Så det va bara och göra ett litet uppehåll med käket. Upp igen på skötbordet. Va gör man inte för att hålla de i jobb! :)
Sen så har vi varit ut i friska luften en sväng oxå. Men nu har assisarna slutat för idag och jag är hemma med mammis. Papppis är och fixar med båten. Den står nu mera på land!
Får se va det blir i helgen! Kanske man får träffa farbror Andreas å Carolin som är här uppe en sväng. Osså blir det nog lite tv-mys i soffan.

Och nu ska ni få höra... ibland så flyter det på! Det finns ju ingen vagn till "stora" jag. ( inom handikappvagnar)Ingen riktigt bra som uppfyller mina behov. Men min Annki kom på tvillingvagn. Så nu är det beviljat under denna vecka ( och det är super fort) att jag ska få en vagn. Det kommer att bli en emmaljunga. Annki hade lagt undan den på en affär och idag så va mammis o pappis dit och kikade på den. De tror att det blir kanoners för mig. Man får plats med sugen och dyligt oxå. Så på måndag har jag nog den hemma:) Längtar!


En trevlig Helg önskar jag er alla mina Vänner!
Puss/ Amelia

2 kommentarer:

  1. Hej våran ÄLSKADE GOSEGUMMA....

    Måste titta in till Dej en liten stund, innan mormor ska laga mat till morfar. Jag har varit ute nästan hela dagen o gjort höst, men man blir ju aldrig färdig. Va ha Du hjälpt Mammis med idag då? Har Ni städat och pysslat på. Vilken tur Mammis har som få ha Dej till hjälp. En sådan fin klänning Du fått, men det ska ju en PRINSESSA SOM DU AMELIA ha.

    Vilken tur att Din Annki kom på o ordnade så Du får en tvillingvagn. Då kan Du ligga där o mysa o ha hur skönt som helst, med Nasse, "Lillebror o minstingen i familjen, med flera av Dina gosekompisar.

    Ha nu en mysig o skön lördagskväll i TV-soffan med Mammis o Pappis.
    Vi ses snart.

    Puss Puss och Stora Kramen /mormor o morfar

    SvaraRadera
  2. Hejsan igen våran prinsessa.....

    Farmor lovade att titta in till Dig i kväll, så nu kikar jag in i ditt lilla hus.
    Hoppas att Du har haft det bra med mammis o pappis på em, Du skrämde farfar ordentligt idag då Du "dippade" men som tur är så har Du världens lugnaste o duktigaste föräldrar som finns där vid Din sida och hjälper Dig igenom då det blir jobbigt för Dig.
    Farmor o farfar tycker att Du har fått världens finaste prinsess rum....passande en sessa som Du.
    Farmor skall ge sig ut på jakt i morrn efter det pappis tipsade farmor om så då blir det mer fint att sätta upp på rummet Ditt = )
    Va roligt att farbror Ante o Carolin fick komma och träffa Dig vännen, dom längtar ju såå efter Dig och dom bor ju såå långt borta = ( så då är det ju x-tra värdefullt de gånger som ni får träffas.
    Ja Du lill Tullan Du är såå Älskad av oss ALLA !
    I morron kväll jobbar farmor, men farfar måste hoppa upp ur lusasken kl 05.00 han, men då ligger Du o jag o snusar som bäst.. ; ) tur han är van...
    Sov nu så Gott älskade Gulljäntan våran, hoppas att vi ses snart igen.
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera