torsdag 8 oktober 2009

INGEN BRA DAG 2...

God Morgon!




Igår hade jag ingen bra dag heller..riktigt kämpigt! Sover mestadels. Tittar bara upp ibland...för att hålla lite koll! Syrgasen har jag fortfarande. Men igår så gjorde jag några riktiga dippningar trots att jag hade syrgas. Inte kul för päronen. Jag låg så bra uppe vid 90 osså pang ner till typ 30...jätte ful i färgen blev jag oxå. Det va bara och suga bort slem osså fick de skaka på mig så jag börja andas igen. Vad är detta tro???


Men i natt har jag skött mig. Den har varit lugn. Och nu på morgon kvisten så kom distriktssköterskan och stack mig i stortån! Det gick som en dans Jag va som vanligt jätteduktig! Brydde mig inte ett dugg!...och senare idag får man väl veta hur mitt crp va.
Men igår så hade mammis kontakt med min PAL och frågade om vi inte kunde höja min bactrim dos. Och det gjordes igår. För förra gången och det är bara en månad sen jag va sjuk...då blev jag bättre när jag ökde antibiotika dosen, fast crp inte va nått.
Nu är det bara å hålla tummarna att det här eländet vänder...och jag blir piggelin.
/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Vet du Amelia , du är den största kämpe vi vet !
    Du får stå ut med mycket lilla vän , och du är så duktig att ta sprutor och allt där till.
    Och dina föräldrar är de duktigaste , modigaste och beundransvärda vi känner!
    Önskar så att du snart blir piggelin igen.
    Vi tycker om dig och din familj så jätte jätte mycket !!!
    Puss & Kram från tant Suss , farbror Uffe , Tilda och din prins Gustav.
    Skickar massor med krya på dig energi!

    SvaraRadera
  2. Men hej Ameliagumman! Vilket elände...
    Vad jobbigt du har det i din lilla kropp. Varför ska prinsessor behöva vara med om sådant här!? Vi tänker mycket på dig och dina föräldrar och skickar här många varma kramar!
    Krya på dig!
    / Kicki, Erik & Matilda

    SvaraRadera