torsdag 5 mars 2009

DUMMA KAJOR...

Nu ska jag berätta vad dom höll på med igår kväll... Jo, farsan upptäckte ett bo i skortsten som några kajor byggt med pinnar och allt möjligt rat! Så han och mormor höll på och ta bort det nerifrån köksfläktens rör. Röret var öppet och helt plötsligt när pappis var på taket och greja så släppte allt, jord m.m...och det bara rök in i köket. BLÄ!!! Tur att jag och morsan var i ett annat rum så jag inte fick dammet på mig. Men hu så hemskt det var. Det vara bara till att börja städa... Det blev rätt sent i natt som sagt!

Idag hade jag feber på morgonen. Har sovit mkt idag på dan. Har fått käk och bajsat, så nu ska vi gå och byta blöja...:)

Nu ikväll ska vi gå och få käka middag hos mormor o morfar.

Vi hörs vänner. / Amelia

4 kommentarer:

  1. Hej Kompis!! De ä så kul att få hälsa på dig i ditt lilla hus här på nätet. Måste komma å hälsa på dig (å mamma å pappa hälsa på din mamma å pappa) igen bara lillebror ha blivit frisk från sin förkylning så vi få busa å hitta på lite rackartyg, för när ja va å hälsa på dig sist så snarka å sov du ju hela tiden!! Men ha det så bra så länge!! Kramar Evelina (Eskil hälsar oxå)

    SvaraRadera
  2. Seru´, detta går ju som en dans =)
    Du har en duktig mamma , Amelia.
    Kram & ses på söndag =)

    SvaraRadera
  3. Hej min lilla älskling.....
    Va är det farmor läser ! usch va hemskt med kajorna o vilken tur att pappsen inte ramla ner i skorsten då hade han nog sett ut som sotarmurre då han kommit fram ;-) Tur att mormor kunde rycka in som hjälp och att du o mamsen kunde rymma fältet.
    I dag har farmor målat skåpluckorna i köket så det ska va fint då ni kommer hit på torsd o käkar gotti gott gott :-)
    Va skojigt o få gå o hälsa på mormor o moffan i kväll då får du busa lite med dom. Ha det nu jätte bra nu lillgumman och sov gott i natt.
    Farfar o jag tänker så på Dig hjärtat o vi räknar dagarna tills Du o mamsen o pappsen kommer hit/ Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Hej mormors o morfars LILLA ÄLSKLING.
    Va mysigt det var att Du AMELIA, mamma o pappa var hit o åt middag hos oss i gårkväll. Men Du sov så sött nästan hela kvällen. Mormor har bakat bullar idag, så nu är jag trött. Roligt att hälsa på hos Dej i Ditt Lilla Hus innan mormor o morfar ska gå o sova.
    Puss o kram o sov gott vårt LILLA HJÄRTEGULL. Hälsa God Natt till Mammis o Pappis o Nasse o Fisgrisen.
    Vi ses snart.
    Mormor o Morfar

    SvaraRadera