fredag 27 mars 2009

BESÖKT SJUKHUSET IDAG...


Till alla som undrar vem Fisgrisen är :) Nu fastnade han på bild. Rund och god och massa hjärtan på kroppen. Kan du se han... :)



Aj,aj aj...Blodprovsdax!

Vikt:13,1kg Längd:79cm

Dr. Marie lyssnar på mina lungor.




Dr. Marie & Dr. Solveig mina PAL.
Känner och klämmer på mig...





Jag & Nasse åker i bilen hem.
Jag somnade, men Nasse smilade som vanligt!






Nasse agerar slanghållare, när jag får mat.
Idag var det dax för läkar besök. Åkte in tidigt i morse. Jag var sååå trött så jag brydde mig inte ett dugg, när min Helena klädde på mig. Var hur avslappnad som helst!
Men när vi kom in till sjukan blev det ju mindre roligt. Blodprover skulle tas. Några rör. Det var rätt svårt att hitta nå kärl på min ganska runda kropp :) Men sköterskan Camilla var duktig och pricka ett på en gång...
Sen fick jag träffa båda mina läkare. Mamma, pappa och dom satt och pratade om olika saker om mig. Bla. att jag har ju skjutit så i vikt :) Inte så bra för mig. Nu blir det träning ;)
Efter sjukan åkte vi hem och jag fick mat i min knapp.
Ha d gott / Puss Amelia








2 kommentarer:

  1. Hej lillprinsessan våran

    Nu var det ett tag sen farmor tittade in i ditt lilla hus, ser att du varit till tant doktorn idag och varit såå duktig.
    Sen måste jag säga att Nasse han är toppen han! kan det mesta ser jag :-)
    Fisgrisen låg där o såg mallig ut oxå över att ha fastnat på bild *fniss*
    Ja du "lilltullan" nu är det helg igen o farmor jobbar hela helgen, skulle velat va med Dig istället och fått läsa sagor och busa lite ;-)
    Snart är det påsk oxå.....jag har träffat en "pulla" idag som värpte ett stort ägg till dig sen köpte farmor en sak och la det i ägget så snaaart får du se vad det är :-)
    Ja du älskade lilla hjärtevän nu önskar farmor o farfar en mysarhelg med massor av pussar o kramar av både mammsen o pappsen och jag höll på o glömma en sak: va gulliga ni var på korten som togs på dig o din kompis när ni var i Umeå...men en prins och en prinsessa blir ju ALLTID ursnygga på bild så det så !!
    KRAMARI MASSOR/ Farmor o Farfar

    SvaraRadera
  2. Hej lilla sjöjungfru!
    Kul att få se fisgrisen, söt men nasse är sötare tycker jag. Klart du var sur och grining när du inte fick bada, tänk att mamma inte förstår det. Men nu på onsdag ska vi "slänga" oss i badet. Vi ses på onsdag din Annki

    SvaraRadera