fredag 24 juli 2009

NU FÅR DET VA NOG...

Med allt detta regn som kommer. Jag vill ju komma mig ut på en prommis!
Idag har det varit en riktig "slöardag". För både mammis och mig! Jag har haft min assistent hos mig. Så mammis har fått vila sig hur bäst hon ville! Vi har grejat på/tränat inne bara! Och sovit såklart!
Igår va jag hemma med pappis och mammis for på begravning :(...När hon kom hem så hade hon en John Blund speldosa till mig! Perfekt att ha när man ska somna eller bara bli lugn och trygg. Jag gillar att gärna ha ljud runt mig. Inte häftiga och skarpa ljud. Men lite musik och prat är inte alls fel! Fick den av Matilda och resten av familjen. Tackar!



Fredagkväll och bakning....
Mammis kom på ikväll att hon skulle baka ett bröd och drog med mig i det hela oxå...Taskigt nog så dutta hon mjöl på lilla jag! Synd att man inte kan ge igen!
Förklädet jag har på mig har mormor sytt till bara mig! Så nu är det invigt!
Och inte fick man smaka på godsakerna heller!
Men gott luktar det i vårat kök nu :)
Ha en bra helg mina vänner! / Puss Amelia


1 kommentar:

  1. GO'KVÄLL GO'KVÄLL mormor o morfars ÄLSKADE LILLA BAGARGUMMA....

    Mormor har nästan nyss kommit hem. Va måste jag göra, om inte titta in till Dej AMELIA.
    Jag har skjutsat hem Mammas Mormor, hon har varit här några dagar.
    Vilken tur Mammis har som får hjälp med bullbaket av Dej. Det är nästan så mormor
    känner hur gott det luktar ändå hit.
    Va roligt att se att Du blev så fin i förklädet å att Du invigt det. Nu kan Du hjälpa Mammis baka hädanefter, så mormor får smaka.
    Mormor o morfar längtar så mycket efter DEJ.
    Hoppas att Du får ha en skön natt med Nasse, "Lillebror" o Fisgrisen.
    Hälsa Mammis o Pappis.
    SOV SÅ GOTT
    PUSS PUSS O STORA KRAMEN från mormor o morfar.

    SvaraRadera