onsdag 15 juli 2009

19 MÅNADER...

Japp, då är det månadsdag idag. Hipp hurra till mig själv! Varje dag och månad är en seger! Och det är så skönt att få må hyfsat bra! Igår och inatt har jag haft feber. Kan vara för att jag har tänder som verkligen är på G nu - framtänderna...fast det har de ju varit ett bra tag nu. Men jag har ju fått en liten, liten tagg till tand fram på underkäken :) Fast det va ett tag sen tittade upp!




Imorse va jag vaken o pigg när mammis kom till mig. Det blev duschning! Skönt! Hon skrubba mig med min nya badgroda...gissa om det killades under mina små fossingar! :)
Sen fick jag ligga och jäsa och ta det lugnt på skötbordet. Lufta rumpisen!
Sen blev det kammning av håret och i med klämmor. På med kläder. Gul tröja och vita strumpebyxor. Får se om det får åka av under dagen, för det ser ut att vara ett så soligt väder ute. Mammis och jag ska väl ta och gå ut snart! Ligger i min vagn nu och får mitt andra mål för dagen...vissa (mammis) har ju inte ens hunnit med ett mål än! :)
Ha en bra dag min vänner /puss Amelia

5 kommentarer:

  1. GRATTIS ÄLSKADE AMELIA......
    Tänk va tiden rusar iväg nu är Du hela 19 mån lillgumman.
    Farfar o farmor skickar tusen pussar o kramar till Dig hjärtat vårat.
    Hoppas att Du kan va ute i solen med mammis idag för pappis jobbar väl, men när han kommer hem lär Du få jätte många pussar o kramar av han.
    Hoppas att vi får ses snart igen o tills dess ska Du ha det som en prinsessa.....
    Puss på Dig....

    SvaraRadera
  2. Hej mormor o morfars LILLA ÄLSKLINGSGUMMA....

    GRATTIS GRATTIS PÅ DIN 19 MÅNADERS DAG.
    Nu är det längesedan mormor var in å hälsa på i Ditt Lilla Hus. Mormor har ju inte varit hemma så mycket den sista veckan, vi fick ju så ledsamt när Mammis Morfar lämnade oss o for till änglarna. Men som tur är, har både Du AMELIA o mormor hälsat på varann ändå. Mormor o morfar blev så glad när Du tog Mammis med Dig o kom hit idag. Varmt var
    det, men vi satt ute och åt lite till lunch.
    Eftersom vi bor nära skogen var det småflugor som surrade runt oss så det var skönare o svalare att vara inne. Vi skall väl inte klaga, för det är ju faktiskt skönt att solen skiner igen. Du o Mammis kanske sitter ute i skuggan under eken.
    Mormor o morfar tänker på DIG O ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET.
    Ha nu en fortsatt skön dag, så ses vi kanske i morgon till lunch.

    PUSS PUSS O STORA KRAMEN från mormor o morfar

    SvaraRadera
  3. Hje min vän och prinsessa!
    Idag skriver jag via ombud...Mina föräldrar har inte vett att vara uppkopplade i sommarstugan ..urtrist! fast annars trivs jag här ute. I mitt rum har jag ett stort fönster så att jag kan se rätt ut i skogen på fåglar, möss och grannens katt. Åsså har jag en pool som vi kan värma upp, helst till 30 grader för annars blir det för kallt. Massor av kramar från mig prinsessan Alma. Ps din farmor o farfar hälsade på mig härrom dan, fast jag ville hellre träffa hunden jag, men icke sa nicke. Du kanske kan snacka in ett gott ord för mig där ds.

    SvaraRadera
  4. hej min tjej. ja vill bara skriva och säga att jag mamma och pappa tänker ofta på dig,din mamma o pappa. pappa är hemma denna helg så vi leker mest hela tiden:) Vi ska åka ner till övik och hälsa på pappas storebror.vore roligt om vi kunde ses igen då:)Mamma o Pappa hälsar till dig o din mammis o pappis:) kramisar Din kille Samuel

    SvaraRadera
  5. Kul om vi skulle kunna ses Samme :)
    Du är väl stora killen nu? Puss Amelia

    SvaraRadera