torsdag 25 februari 2010

NU ÄR DET JOBBIGT...

Blodprov....aj, aj, aj....

Nu är det inge kul! Jag är förkyld och har det jobbigt. Är super rosslig! Och har hög feber.

Plus att jag har nå skit bakterie i urinen som växer. När jag va till min doktor den 5/2 så hade jag med mig ett urin prov...och då visade stickan inge, men på odlingen så hade jag en växande bakterie :( Därav att jag haft så konstigt med kisseriet och luktat så konstigt. Så igår fick jag ett nytt penicillin som heter amimox...smakar jordgubb ;) Käka det i 10 dar. Sen ska jag ta nytt prov!


Igår skippade vi badet för mammis o pappis tyckte jag inte va så fräsch...och det va väl tur.

Idag har jag rosslat på oxå. Så det har inhalerats flitigt på mig med ventoline och koksalt.


Nu idag kände mammis och pappis att man kanske skulle ta ett crp prov på mig...så man inte ligger och har lunginflamation...Så det blev prat med läkare och nu har vi sån tur att jag är inskriven på ASIH =avancerad sjukvård i hemmet. Så läkaren skickade ut en ssk hit hem till mig som tog blodprov på min tå! Så bra att jag slapp klä på mig och åka ända in till stan för ett stick.



Ligger och myser med pappis..

Fast det var även lite andningsgympa,så slemmet ska lossna.



Har det jobbigt! Syrgas är ett måste!



Nasse är ALLTID nära mig och tröstar mig!
Min bästa vän...



Resultatet...två små stuckna tår!
Men jag är en liten hårding jag! :)
Läkaren ringde ikväll och crp (sänka) visar inget. Så det är bara att inhalera på som bara den!
Hade crp varit högt så hade jag kanske fått åka in till sjukan bara för att sätta en infart och få antibiotika direkt i blodet. Och då hade jag fått vara hemma och ASIH kommit ut till mig och gett det. Men det behövs ju inte nu! :)
Nu får vi bara hoppas att jag blir fri från denna jobbiga förkylning...och även mammis o pappis oxå ...
/ Puss Amelia




3 kommentarer:

  1. Hej lilla sjöjungfru.
    Vad tråkigt att du är sjuk men vilken tur att du slapp åka in till sjukhuset för att ta blodprov. Men oj vad förvånad jag blir att du hade rött blod jag trodde prinsessor hade blått blod "fniss fniss" Hoppas att du snart blir frisk jag längtar tills du kommer till bassängen igen. Kram Annki

    SvaraRadera
  2. Ja du Amelia , du är minsann en hårding =)
    Krya på dig nu lilla vännen.
    Puss & Kram
    / Tilda & Gustav

    SvaraRadera
  3. Krya på dig söta lilla Amelia!!
    Inge roligt att läsa att du blivit förkyld... Tur det finns mediciner som kan hjälpa lite grann i alla fall, så det inte behöver vara så jobbigt.

    Hälsa mamma o pappa att de oxå ska krya på sig.

    Stor KRYA PÅ DIG KRAM från Martina <3

    SvaraRadera