söndag 28 februari 2010

NAMNSDAG, PYSSEL, DUSCHNING...

Idag har jag bara tagit det lugnt på fm med min assis. Sovit å sovit! :) Jag är som sagt rosslig ännu och får mycke inhalationer. Feber hade jag idag oxå när mammis tog över mig på em.
Vi har pysslat...hemligt! hihi :) Pappis fyller nämligen år i veckan. Sen så åkte jag in i duschen och det va skönt med en låååång dusch....och behövligt! :)
Där efter gick febern ner...:) Det blev lite pyssel på skötbordet. Mammis pudra lite här o där, smörja röd stjärt, balsam i håret, nagellack bort m.m.... Plus så bytte mammis min knapp på magen. (knapp= grejen jag får min sondvälling i) Så nu har jag en ny och fräsch :)
Så när allt donande va klart, så kom mormor till oss å fika lite...och grattade mig på min namnsdag...jag heter ju Maria oxå :) Fick lite kläder o änglar :) Tack!

Nu ikväll så har vi käkat och pappis har varit ute o skottat SNÖ medans mammis o jag fått vara inne o grejsat.
Nu ligger jag i min säng och sussar....jag kan ju säga att jag nästan har sovit hela dagen igenom :)
Så vi får se om jag är vaken i natt nu :)

Natti natti! /Amelia

1 kommentar: