torsdag 11 februari 2010

FARA ELLER INTE FARA?...

Idag så skulle jag upp till Umeå sjukhus, för att göra en undersökning av min cysta jag hade i luftstrupen....men så blev det inte. Det har varit ett velande hit o dit, jag har inte brytt mig, för jag har legat o snusat i min säng.
Mammis har packat och donat...pappis jobbat natt :o Men jag har varit lite varm nu på morgonen. Rödblommig och svettpärlor i ansiktet. Mammis kolla tempen på mig o den ville inte riktigt gå ner, trots att den brukar göra det när jag får va utan täcket lite grann. Åh, hur skulle vi göra? hmmm, funderar! fara...inte fara...fara...inte fara...
Jo, beslutet blev att vi stanna hemma...och det är nog ett klokt beslut om jag nu har nåt på G. Men det ska vi väl inte hoppas...för i helgen vill jag va frisk. Då ska vi göra så många roliga saker.
Sen så får ju pappis sova om sig efter nattarbetet oxå...allt har nog en mening!


Här ligger jag i min säng och sussar!
Måste även ha syrgas!

Bild från igår...manikyren!
Färgen på naglarna blev såklart...Rosa :)

----------------------------------------------------

Här kommer nån bild från min tid med Trachealkanyl!


Det är ju ett hål rakt in i luftstupen. Man fick hjälpa mig
att suga bort slem ur kanylen!
Sen så skulle det rengöras runt min hals och bytas
band och kompress varje dag!
Det va det värsta mammis o pappis visste.
Trachen fick ju absolut inte åka ut!
Men det är en tid som de har förträngt nu!
Det är ingenting, mot för att jag har Krabbes.
Idag skulle de gladeligen byta band resten av deras liv...
bara de fick ha sin prinsessa kvar!



Här är en bild från min första operation på
Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna.
Jag ligger på uppvaket. Allmänt mör i halsen!
De fick hålla på jättelänge på operation, bara för att få en infart på mig!
Jag är svårstucken som bara den! :(
Det slutade med att de fick snitta upp nere vid foten
och frilägga (tror jag de hette).
De ser blodkärlet direkt, kan man väl säga!
Därav mitt bandage på foten!
--------------------------------------------------

/ Puss Amelia




2 kommentarer:

  1. Hej på Dig min lilla älsklings prinsessa....
    Farmor har lätt för att gråta nu för tiden och inte blev det bättre när jag ser bilderna på Dig Amelia när dom visar på allt vad Du har fått gått igenom i ditt lilla liv.
    Amelia Du är en riktig kämpe och din mammis o pappis är världens bästa bästa, men det vet Du ju redan.
    Hoppas att Du blir pigg igen och slipper den dumma febern så ni kan göra allt roligt som ni planerat till helgen.
    Älskade Tullan våran Du är så oändligt ÄLSKAD av oss ALLA.
    Varma kramar av kärlek från fajfaj o fajmoj....
    Puss på Dig....

    SvaraRadera
  2. Hej våran ÄLSKADE ÖGONSTEN........

    Nu är det några dagar sedan mormor hälsade på Dej i Ditt Lilla Hus.
    Mormor blir så ledsen, vill bara gråta när jag ser kort från Barnsjukhuset i Solna, och vet vad Du gått igenom, man vill inte tro att det är sant:(.
    Skönt att vi får ha Dej hemma numera, såklart även Mammis o Pappis.
    Så fin Du är om naglarna. Mormor blev glad när det inte blev nå´t i Umeå, för det var inte nå vidare väder.
    Morfar hälsar Go´natt till Lilla PRINSESSAN.
    Ha nu en skön natt med Nasse om dom andra kompisarna.

    Puss Puss o Sov Så Gott så ses vi o hörs i morgon på Alla Hjärtans Dag......

    SvaraRadera