fredag 26 februari 2010

INHALERAR JÄRNET...

Idag är det fredag..igen! Och det har även börjat snöa igen ...nu räcker det tycker jag!

Hade en lite jobbig natt, med allt rossel! Men min assis T inhalerade mig extra, extra mycke.
Sen så får jag leka lite "prästens lilla kråka" oxå :) Med att sitta på sängkanten och dingla med bena och åka från sida till sida ner i "diket" :)

Idag har jag skickat mammis på lite uppdrag :)...hemligt! och då va jag hemma med mina assisar. Fick duscha..och det har varit lite träning och inhalerat järnet.
Har även fått syrgas i rumpan...eller i ska jag väl inte säga, utan på! :) Jag har nämligen kass mage...det är som ett rinnande vatten, så jag har fått röd stjärt igen :( Syrgas är kanon då! :)

Nu ska jag få skjuts in till skötbordet, där mammis ska byta blöja...och vända mig till andra sidan. Det är vikigt med vändningarna nu, så jag inte får lunginflamation.
Jag ska även få inhalation stax. Pappis har kommit från jobbe, men han måste gå ut och skotta bort snön som kommit idag :(

Ha en bra kväll! / Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Hej ÄLSKADE LILLA GUMMAN.......

    Mormor o morfar är så ledsna när vi hör o ser att Du har det så jobbigt, dumma dumma förkylning. Inte nog med att det är rossligt i luftrören, utan att lilla magen inte heller mår så bra, och av det blir det en röd liten stjärt. Tur att Du har så snälla o duktiga föräldrar som ser till att allt är till det bästa för Dej, även assisarna. Skönt att dom gör gympa med Dej.
    Vilken tur att det finns syrgas-o inhalat.-
    apparater. Va bra att Du inte hade lunginflamation.
    AMELIA Du finns i våra hjärtan dag o natt.
    Längtar så att vi alla ska bli friska, så vi får träffa Dej. Mormor mår heller inte riktigt bra, inte så bra så att jag kan hälsa på Dej.
    Hoppas att Du inte behöver ha en så jobbig natt. Vilken tur att Du har Nasse hos Dej, som kan krama om o pussa på Dej.
    Ha nu en skön natt.
    Morfar hälsar Krya på Dej o Go´natt till sin LILLA ÄLSKLING.
    Vi hörs i morgon.

    /Puss Puss o Kramiz o Sov Så Gott

    SvaraRadera
  2. Go morron vår ÄLSKADE Amelia......

    Tittar in till Dig o läser att Du har haft en jobbig vecka :-( fy så ledsen farfar o jag är över att Du ska behöva ha det så här....din mammis o pappis har ju heller inte varit så pigga, men nu ska vi tro att det skall vända för er alla tre och att ni skall få känna er pigga och få mysa tillsammans och åka på ditt älskade bad o busa o skvätta vatten på pappis ;-)
    Ute snöar det stora lapp handskar så farfar håller på o skotta bort all snö som kommit ner i natt ( pappa göra o farfar göra ) *fniss*
    Farmor skall jobba på em så hon måste ju kunna tuta o köra då :-)
    Va bra Amelia att Du gör prästens lilla kråka....så att Du inte får någon dum lunginflamation....jättebra!!
    Ja Du älskade lilltullan farmor o farfar längtar så efter Dig men så fort att Ni alla är pigga så får vi träffas men tills dess så ska jag prata med Nasse att han ger Dig många extra kramar o pussar från oss o så ska jag säga till han att han ska hålla sig tätt, tätt intill Dig o viska kärleksord i ditt lilla öra...
    Många varma kramar av kärlek från farmor o farfar..
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera