fredag 5 mars 2010

UTE PÅ "LÅNGRESA" & JOBBIGT MÖTE...

I morse blev det en tidig morgon...enligt mig då :) Fick hoppa till skötbordet och blev fixad. Min assis Helena tränade lite med mig och då gav jag igen med att bajsa:) Nått måste man ju göra! Eller hur?
Hörde hur mammis o pappis donade och bar ut massa packning som vi måste ha med när vi åker bort... Och sen fick jag på mig ytterkläder. Det va ett tag sen jag va ut i svängen...men man har ju varit krasslig! Är fortfarande lite rosslig, men är mycket bättre...men det krävs fortfarande täta inhalationer.
Vi drog iväg till Umeå...till sjukhuset (NUS). Men vi gjorde faktiskt ett litet nödläges stopp hos farmor o farfar...fast de va inte ens hemma ( bara vovvarna). Jag bajsade nämligen på mig i bilen igen ...och det va jättelöst (kan min assis intyga, för hon råkade peta i det när hon kollade blöjan hihi...) Så farmor, jag lånade din sussekudde och drägglade på den.Hoppas det inte gör nåt?:)
Va framme på em. Och då fick jag vara med min assis. Mammis o pappis hade ett möte med en chefsöverläkare angående en sak som hände när jag 3 månader gammal. Det var vid en sövning inför en magnetröntgen. Jag kunde gått bort redan då! :( Men jag klarade mig och fick tyvärr en hjärnskada. (har inte med min krabbes sjukdom att göra) Det blev en lex maria. Och nu två år efter, så är det utrett. Det är jobbigt för mina päron nu, när gamla minnen och sår rivs upp! För det gick verkligen snett under sövningen! Tänk om det kunde undvikits...att man gjort på ett annat sätt m.m....funderingarna är många!
Sen åkte vi hem och jag har varit vaken nästan hela dagen :) Ikväll har vi tittat lite på tv och nu ligger jag i min säng. Så vi får se hur natten blir :) Hoppas man får sova gott!

Här är artiklar ur tidningar gällande mig och sövningen:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=332171


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6647049.ab

/ Natti Natti Amelia

4 kommentarer:

  1. Go morron ÄLSKADE Amelia.....

    Amelia, farmor kan väl inte ha bättre tur än att få haft en prinsessa på sin sovkudde ! Det första som farmor gjorde va o lukta på den för o känna om din goa lukt satt kvar, för pappis hade berättat om besöket o fick även höra att vovvarna inte visade sig från sin bästa sida ;)
    Sen så får väl farmor skämmas för stöket hemma när hon fick ett sånt fint besök :o men det gör desamma huvudsaken är att Du fick göra rent i lillrumpan din :)
    Sen blir vi både arga o ledsna när pappis o mammis skall behöva sitta o höra på vad som gick snett när Du som en liten oskyldig bebb blev så illa tilltygad under ett ingrepp :( Din pappis o mammis som överlämnade det värdefullaste dom har till människor som dom så litade på.....man bara känner EN STOR SORG O SMÄRTA SOM ALDRIG GÅR ÖVER!!!!
    Dina päron är helt otroliga som ALDRIG ger upp, kämpar för rättvisa, trots otaliga motgångar så reser dom sig, öser ur den brunn av kärlek som ALDRIG sinar och slösar ALL DERAS KÄRLEK PÅ DIG AMELIA, DU SOM ÄR DERAS O VÅRAS ÖGONSTEN NU OCH FÖR ALLTID!
    Farmor o farfar sänder styrke kramar till mammis o pappis samt många varma kramar av kärlek till Dig Tullan....
    Puss på Dig.......

    SvaraRadera
  2. mormor o morfar6 mars 2010 kl. 17:54

    Hej AMELIA, mojmoj o mojfajs ÄLSKADE ÖGONSTEN

    Hur har Du det idag? Är Du trött efter Umeå-resan igår. När mormor talade med Mammis på fm sov Du. Mormor brukar oxå bli trött dagen efter när jag varit i Umeå.
    Mormor o morfars HJÄRTAN GRÅTER AV SORG när det nu upprepas vad DU har fått gå igenon, VÅR LILLA PRINSESSA, SÅ ÄLSKAD AV OSS ALLA.
    Detta vill vi inte tro är sant.

    Nu vill vi bara att Du AMELIA ska bli piggelin snart från Din förkylning, så att Du kan ta Mammis o Pappis med Dej hit till mormor o morfar. Nu när det börjar bli soligt o fint på dagarna kan Ni rulla hit i Din fina vagn.

    Krama om Mammis o Pappis o ha en skön kväll
    tillsammans.

    Många Pussar o Kramar till Dej AMELIA.....

    SvaraRadera
  3. Fy sjutton vad ledsamt att höra att de gjort så mycket fel. Man vill ju verkligen kunna lita på sjukvården men tyvärr har vi också en del dåliga erfarenheter av den. Precis som om det inte räcker med att ha ett barn med Krabbes. Man måste hela tiden ifrågasätta och ställa krav som man själv egentligen tycker är självklara. Med dessa erfarenheter är det svårt att lita på någon.Hoppas att du fortsätter att krya på dig gumman o snart slipper alla täta inhalationer. Kramisar från Noelias familj

    SvaraRadera
  4. Hej Amelia med familj.

    Mitt namn är Emma Säll, bor i Borås och har också Krabbes sjukdom. Vi har följt eran blogg länge men inte gett oss till känna innan nu.

    Det är så roligt att läsa om din vardag, och se alla kort på dig, en riktig prinsessa. Tråkigt att höra det om Lex Maria-fallet, men bra att det utreds.

    Ha det gott, kramar från Emma med familj.

    SvaraRadera