måndag 8 mars 2010

NU ÄR ÄNNU EN HELG AVKLARAD...

Jag har väl haft en ganska så bra helg. Pappis har varit ledig så det har varit mysigt. Och det är väl tur oxå, för i helgen har jag inte haft nån assis hos mig. Det är struligt att få till med folk just nu. Och det tär på mina päron och alla mina assisar! Men i slutändan så är det ju faktiskt lilla jag som får lida...att alla är trötta! :(
Men vi har pysslat och grejat familjen...igår gjorde vi bla pizza. Pappis baka och jag fick ligga o lukta på go´lukten!
Sen så har jag fått tagit några långa skönduschar oxå :) Prinsessa som man är!

Idag så har jag haft min assis H hos mig. Skulle haft en till, men hon va sjuk. Så mitt på dan så blev jag plötsligt påklädd med ytterkläder? Va nu då? Ut i min snuttebuss och så drog mammis och vi iväg på lite ärenden. Mammis hämta lite material på vc. Sen så for in på apoteket på sjukan. Där hämtades det mat, mediciner till mig. Plus att det beställdes mer mat o syrgas!
Sen for vi hem och jag fick mitt eftermiddagsmål.
Nu ligger jag och myser i min vagn och får lite natriumklorid flödat i mitt ansikte!

Åh, vilket väder vi haft idag...det har varit blåsigt, spöregn, plusgrader, takdropp, lite snöfall och så tittade solen fram oxå tillslut :) Ja, det är väl det här som kallas VÅR!

Nu ska jag få följa mammis in till köket o fixa med mat till pappis kommer hem från sitt jobb!
Eller ändring!....jag la av en prupp nu så det kom bajs...så vi styr kosan mot skötbordet istället. :)

Puss på er! / Amelia

1 kommentar:

  1. mormor o morfar8 mars 2010 kl. 22:21

    Go´kväll våran ÄLSKADE LILLA HJÄRTEVÄN......

    Mormor tittat in till Dej AMELIA, för att säga Go´natt.
    Du ligger säkert redan i Din sköna Prinsessäng med Nasse som kramar om Dej.
    Nu ska vi oxå snart gå å sova.
    Skönt att Du börja bli piggare....
    Morfar hälsar oxå Go´natt o Sov så Gott till sin LILLA PRINSESSA.
    VI ÄLSKAR DEJ SÅ MYCKET AV HELA VÅRT HJÄRTA.
    Ha en skön natt, så hörs vi i morgon..

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera