lördag 27 mars 2010

SOMMARTID...

Inatt mina vänner ska man ställa om klockan säger päronen! Konstig grej det där. Inte så att man bryr sig, precis! Jag gör iaf som jag vill. Sover hur mycket jag vill och ibland vill jag vara vaken en hel natt t.ex. :)
Idag så har jag haft en sovardag! Varit med min assis från morgonen till em. Och jag va ju jätte trevlig! Sov hela tiden hon va med mig. Vid tre tiden kände jag för att vakna idag. :)
Då skrämde jag pappis rejält, för jag fick en uppstötning med mat. Och då blir det jobbigt för mig (blir lite blå). Då va det bara att skynda sig och suga bort det, så jag inte får ner det i lungorna!
Men det gick bra! Mammis o pappis hjälptes åt!
Sen fick jag mysa med pappis innan han for och jobba natt. :)
Mammis ha städat mitt prinsessrum och renbäddat. :) Mormor kom över och hälsade på oxå. Hon hjälpte mammis och va med mig såklart :) Sen har det fikats och vi såg lite på Körslaget...Gissa vilken kör jag håller på? Jo, ROSA-kören såklart! :) Skiter i hur de sjunger! Kläderna har ju snygg färg iaf! ;)

/ Puss Amelia

2 kommentarer:

  1. Hej farmor o farfars gogumma......

    Hoppas att Du mår bra vännen och att helgen varit bra trots väder och klock-omställning ;) Farmor har jobbat hela helgen och även i morron men det går bra det då man vet om det innan fast hellst av allt så hade man ju valt att få komma o gossas med Dig vännen.....Usch va tråkigt det blev när Du fick upp maten o höll på att skrämma ihjäl dina päron...tur att dom kan sin sak så att dom snabbt kan hjälpa sin prinsessa !!!
    Snart är det påsk oxå, tänk jag tycker att det inte va så länge sen det kom en såååå underbart söt liten påskgumma på besök :) kan tala om för dom som inte förstår vem jag menar att hennes namn är AMELIA ! farmor har kort på Dig och kan man bli sötare ;)
    Ja du älskade Amelia nu har jag tittat in en stund till Dig och jag o farfar skickar Gokramen till Dig och sov nu gott i natt med alla dina gossivänner och Nasse tätt intill Dig.
    Älskad av oss Nu och för Alltid !
    Puss på Dig......

    SvaraRadera
  2. mormor o morfar28 mars 2010 kl. 19:45

    Hej Svejs våran ÄLSKADE AMELIA.....

    Ja, nu har vi gått över till sommartid, konstigt vad den här dagen har gått fort.
    Va klok Du är som inte bryr Dej om några tider, bara sover eller är vaken som Du vill.
    Tur att Du har Superduktiga föräldrar som hjälpte Dej omg så att det inte blev något i lungorna när Du fick upp lite mat.
    Kan Du gissa vem som har sovit skönt i natt, jo mormor, som fick vara med Dej i gårkväll, medans mamma gjorde fint i Ditt Prinsessrum, å vad det doftade gott.

    Du har det bra som först får mysa o gosa med Mammis å sedan mysa o gosa med Pappis när han vaknar. Nej, det är ju Mammis o Pappis som har det bra som får mysa o gosa med sin ÄLSKADE LILLA SNUTTEGUMMA, mormor blir så avis.
    Morfar hälsar till sin LILLA ÄLSKLING....
    Hälsa Mammis o Pappis........
    Ha nu en förtsatt mysig kväll med päronen...

    /Puss Puss & Kramiz

    SvaraRadera