fredag 12 mars 2010

NU FÅR NI HÅLLA TUMMAR Å TÅR!...

Det är några saker ni får hjälpa mig o hålla tummarna för så det funkar o går vägen!...

*Jag fick en jättefin inbjudan i veckan :) Den damp ner i postlådan. Jo, mina päron är ju med på ett hörn oxå förståss! Det händer i slutet på maj och jag hoppas vi får ihop det och kan fara...för det är en bit att åka, typ över 50 mil tror jag :) Några av mina assisar måste oxå följa med.
Mer om detta får ni höra, håller det lite hemligt än!...men jag hoppas verkligen för det första att jag är så pass pigg och kry att jag orkar resa och att vi får ihop det med resa, boende,..m.m..... :)

*Igår när jag va på NUS-ÖNH, så fick vi ett hett tips som vi ska prova på mig!
Som ni kanske har förstått så har jag ju så otroligt MYCKE saliv, så jag inte ens kan sitta upp. Det blir såååå jobbigt för mig, när jag inte kan svälja och ta hand om det på ett normalt sätt.
Iaf så föreslog doktorn att jag ska få åksjukeplåster!??? Varför då tänker ni kanske?
Jo, de har testet på några barn och det är ju egentligen för vuxna, men jag får klippa det i 4 delar. och det ska sättas bakom mitt öra. Man tar vara på biverkningen nämligen! Så gör man ibland. Av åksjukeplåster så blir man torr i munnen. Så nu ska här testas och vi får verkligen hoppas att jag mår bra av det och att jag får bort relativt stor mängd av min salivproduktion.
Kanske jag kan få börja sitta igen? Det skulle bli ett annat liv för oss om jag kunde sitta upprätt.
Men som sagt det är bara o hålla tummarna för det oxå.

*Jag är ett bustroll! I tre dagar så har mina assisar försökt att ta ett kissprov av mig på morgonkvisten. Men tror ni jag är arbetsvillig? Nope!
För det första så är det skit svårt att sätta en kisspåse på mig. Och jag har fått haft pojkpåsar dessutom :o Det är bara ett runt hål och det passar ju inte småflickor så bra!
Men jag har även bajsat varje gång. Och då går det ju inte att ta reda på en oren påse.
Provet ska tas eftersom jag har gått på amimox, för en bakterie i urinen. Man vill ju se att den försvunnit!
Men vi får göra ett försök nästa vecka, när jag sabbade nu i morse oxå. Men va ska man göra när det trycker på!
" Planering som inte går att planera" för jag gör precis somjag vill! ;)
Så ni får hålla tummarna på måndag att jag fixar kisseriprovet!

/Amelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar