tisdag 22 september 2009

Nu ska ni få höra.....

...vad jag har gjort för bus på alla dessa dagar....tiden går så fort , men nu har både jag & "tanta min" fått tummen ur , så nu ska ni få höra.....

Här har det hänt mycket sedan sist =)

Har varit på kalas hos farmora´min , hon fyllde år , och alla fick äta gott osså satt dom å surre´...jag tog allt med godan ro ja´, satt mest och vilade och tjuvlyssnade på dom ,hihi.
Osså håller jag på att få en till tand , eller rättare sagt är två tänder på G.
Så nu har jag snart 5 tänder , sylvassa är dom , he he , så nu bits jag =)
Så fort jag känner att dom ska gnugga lite på tandköttet , dom brukar hjälpa mig , ganska skönt , för det kliar såååå nu då små tänderna ska upp , då brukar jag bita åt , och hårt biter jag oxå =)

Igår hade jag föräldrafritt , och gud så skönt , nog för att jag har världens bästa päron , men ibland är det skoj att bara vara med mina assisar och göra grejor med dom.
Så igår tog vi oss en prommis , osså surrade vi en massa , om sånt jag inte kan surra med om till päronen ;)
Jag mår ganska så bra nu , sover mycket och peppar peppar har jag inte använt syrgas på ett tag.
Nu i veckan blir det mycket rännande , ska träffa en massa gubbar & tanter på sjukan , inte så jätte skoj , men , det ska göras det med.
Och allt bara för att lilla jag ska få det lite bättre ,, och så att mina päron ska få lite mer hjälp.
Har föresten blivit klart att jag får utökad dubbel assistans hjälp , 13 timmar mer per vecka. Helt super!

Och det där skit Internet funkar inte fortfarande.
Nu har dom lovat att det ska funka from den 28 september ....jo just det ja ...dom bara lova och lova ...och inte har vi sett röken än av något Internet..
Tycker mest synd om mammsen , eftersom hon är ganska isolerad från omvärlden , så är tillgången till Internet ganska bra för henne.
Pappsen behöver det oxå , och jag såklart !!
Så nu får vi se ...men jag har inga höga förhoppningar om det där Telia...

Och nu mina vänner!!!
Den bästa nyheten har jag sparat till sist!!
Jag har fått en kusin =)
I går kvälls kom hon till världen , en liten tjej , som får bära det vackra namnet Amanda.
Hon är liten , och har mycket hår sägs det.
Längtar tills jag får träffa henne!!
Så jag och mina päron säger grattis grattis grattis till tusen till Amanda och hennes nyblivna päron =)

, nu ska jag nog ta och vila en liten stund , det tar på att vara prinsessa förstår ni =)

Puss Amelia.

2 kommentarer:

  1. GO`KVÄLL GO`KVÄLL VÅR ÄLSKADE AMELIA....

    Mormor måste titta in till Dej, å säga Natti Natti. Du kanske redan ligger å sussar i Din sköna o fina Prinsessäng med Nasse o alla Dina mjukiskompisar.
    Roligt att Du snart har fått 5 tänder. Mormor tycker att Du gör rätt i att bita till "hihi" när Mammis är å gnuggar på tandköttet, trots att det känns skönt.
    Mormor o morfar är så glad, när Du får må bra, så Du slipper syrgas.
    Va roligt att lilla kusin Amanda har kommit till världen.
    Nä nu måste mormor gå å sova, för jag är så trött. Morfar ska lämna in bilen på verkstaden i morronbitti, och mormor ska till farbror doktorn på sjukhuset, så vi måste upp tidigt.
    Morfar hälsar Jättegodnattkramar till sin LILLA PRINSESSA. Vi ses snart.
    Puss Puss o Sov så Gott våran ÄLSKLINGSGUMMA.

    /mormor o morfar

    SvaraRadera
  2. Hej hej vännen !! Vad roligt att höra att du klarar dig utan syrgasen !! Själv e jag sjuk....igen. Men ändå inte så farligt. Hoppas att jag blir frisk snart, längtar tills vi kan träffas : ) Hälsa mamma å pappa å skicka en bajsblöja till Telia, en riktigt stinkig en Hihi ! Pöss pöss från William

    SvaraRadera