fredag 4 september 2009

Nä nu ska ni få höra...

....vet ni vad jag gjorde nu ikväll *fniss* , jo , jag passade på att ringa upp min "tant Suss" och surrade lite med henne =)

Det är nämligen så att vårt internet funkar inte som det ska , så jag ringde upp na´och bad henne skriva hur läget är för mig & mina päron.



I tisdags vart jag lite dålig , dippade hela tiden , var tvungen att ha syrgasen , blev slapp i kroppen och ville bara sova....mina päron vart ju såklart oroliga över sin lilla sessa , så det slutade med ett besök på sjukan , där togs det prover och grejades på , men alla prover såg bra ut , så det va bara att åka hem igen.

Dom sa att det va en förkylning , åh , tyyypiskt!!

Men men , det är bara att kurera sig...och det har jag gjort , med råge =)

Har sovit mig igenom tre hela dagar , fått syrgas konstant , inhalerar varje halv timme och alvedon & ipren var 4:timme.



Båda päronen & mina assisar har haft fullt upp för det , har lagt en räzer lite nu & då i blöjan ,är inte så bra i kistan , för inte ska dom ligga på lat sidan bara för att jag tar igen mig lite...nähä , där fick dom ;)

Mycket slem & snor är det oxå , huvva & fy , och feber uppemot 39 grader.

Jag har haft det jätte jobbigt , men , som tur är , är jag på bättringsvägen.

I går vaknade jag upp en stund , mammsen & pappsen vart så glada , men jag tjingade bara på dom och sedan somnade jag igen , det tar på krafterna förstår ni att vara riktigt förkyld.

Men nu ikväll har jag varit vaken från 17.30 , så jag & mammsen har grejat på , för runt mig finns det alltid jobb =)



Berättade just för "tant Suss" , att jag har världens bästa mamma & pappa.

Hon kunde inte annat än hålla med om saken sa hon.
Det är svårt att få mig någon egen tid , utan mina päron eller nån assis....så jag passar på nu då jag hade henne på tråden , att berätta för er hur mycket jag tycker om dom.

Dom fixar & trixar för att göra allt för lilla mig , ibland har jag lust att göra nåt för dom , att ge dom nått , eller skicka iväg dom på nåt ...typ äta en middag eller ta en massage på nåt spa ...men jag har ju förstått att dom mest av allt vill vara med mig =)

Deras lilla sessa.

Jag skulle så gärna vilja ge dom världens bamse kram , men jag kan inte det ....pussa på dom oxå..skulle oxå vilja säga att jag älskar dom....men det kan jag inte heller.

Men jag tror , eller jag vet rättare sagt , att mamma & pappa vet hur mycket jag älskar dom.
Puss på dom!!
Världens bästa, snällaste & omtänksamaste päron!


Nä , nu gäller det bara att bli piggelin igen!

Och att försöka få bort syrgasen , den har stannat länge nog nu...men så fort dom försöker dra ner eller ta bort den så dippar jag....klurigt det där.



Får se hur natten blir , har ju sovit ett par dagar ...hi hi..kanske man ska vara vaken i natt & busa lite med min assis =)

Natti natti på er.
/
Puss Amelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar