tisdag 15 september 2009

Månadsdag =)

Hej alla vänner & alla som jag känner!
I dag fyller jag 21 månader!
Det ska firas med lite manikyr med min assis Monica , färgvalet får hon avgöra, så vi får se va hon hitt´på´ =)
I dag hade jag en rejäl sovmorgon , jag är sååå trött , i går sov jag nästan bort hela dagen oxå.
Har haft syrgasen en sväng , men börjar bli bättre igen.

I går fick jag mig en prommis ut , jätte härligt väder !
Men det luktade lite konstigt ...och då visade sig att det va ko skit =)
Det sprids över åkrarna för fullt nu , det sägs att det lukt´pärninga´, men jag vet inte det ja...
Tyckte bara att det luktade skit ja´ =)

I dag håller mina päron på med ute göra , dom säger att dom ska höst städa.
Men jag sitter inne med min assis ja´, softar & tar det lungt.
Kanske man får sig en repa ut på gården och får se om dom jobbar på bra , det är ju härligt väder i dag med.

Fortfarande får jag slå en pling till "tanta" , detta internet är ju bara skit!
Dom lova & lova , men inte har päronen sett röken av nån internet uppkoppling än inte!
Jag tycker att dom ska ta sig i kragen nu & hjälpa oss med det , så det blir nån ordning på torpet här.
Men tills vidare har jag mina telefon samtal med " tanta min" så hon får skriva i min blogg.
Ni kan ju scrolla ner , så får ni se vad som står på dissar listan i dag... ;)
Puss Amelia.

4 kommentarer:

  1. Grattis Prinsessan Amelia......

    Ja så får vi säga GRATTIS på Din 21-mån-dag = ) o vi som säger det är farmor o farfar.
    Hoppas att Din dag blev mysig o fin, vädret har ju verkligen visat sig från sin allra bästa sida och det tror farmor är för att fira Dig !
    Ha det nu forts bra med mammis o pappis och säg åt dom att nu blir det bara mys i tv-soffan med lilltullan mitt emellan.......
    Tusen milioner kramar till Dig...
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera
  2. Hej mormor o morfars ÄLSKADE PRINSESSA O GOSEGUMMA.....

    Nu är det ett tag sedan mormor tittade in till Dej i Ditt Lilla Hus, men vi ses ju o hörs ändå.
    Om Du visste vad mormor har sovit gott i natt, å det är för att jag fick träffa o vara hos Dej i gårkväll o se att Du mådde bra. Har inte träffat Dej på ett tag eftersom Du varit sjuk.
    Idag är det ingen sol, så det känns skönt att få vara inne i värmen, å pyssla på.
    Nu är det några dagar sedan Du fyllde 1 år o nio månader, alltså 21-månader, GRATTIS GRATTIS i efterskott, men mormor ringde Mammis å hälsade, och jag fick, bäst av allt, prata med Dej AMELIA, o Du låg o lyssnade på vad mormor sa, å Grattade Dej.
    Mormor har pratat med Mammis idag, å då sov Du fortfarande Din Prinsessömn, pappis sover väl oxå efter sitt nattarbete.
    Morfar hälsar så mycket till sin LILLA PRINSESSA.
    Ha en bra dag till Er Alla i grannhuset.

    Puss Puss o Kramis/mormor o morfar

    SvaraRadera
  3. Grattis på 21 månaders dagen sessan!! (i efterskott)

    Massor med kramar från Johanna

    SvaraRadera
  4. Gonatt Lilltullan våran.......

    Tusen Tack Amelia för att Du kom o firade farmor idag då hon fyllde år.
    Tack för alla fina presenter = ) men farmor är extra mallig som får ha en prinsessa på besök då hon fyller år, det är det inte många som kan skryta med ; )
    Det blev så tomt o tyst när ni alla for iväg...men farmor gick o snusa på kudden som Du legat på o då kände hon Amelias goa doft som dröjt sig kvar i kudden...mmm va mysigt!
    Nu är det kväll o farmor lovade ju att hon skulle titta in o säga Go Natt till lilltullan sin så nu gör jag det o farfar hälsar gonatt kramen till Dig.
    Hoppas att Du får sova jätte gott nu i natt o vakna upp pigg o ha en riktig mysar dag me mammis o pappis.
    Ligg nu tätt intill Nasse o alla dom andra vännerna o res till drömmens land där John Blund har massa skoj o överaskningar på lut för Dig o Nasse.
    Älskar Dig så oändligt mycket,
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera