torsdag 19 februari 2009

Det var länge sen!...

Hej mina vänner!
Ni undrar kanske hur jag har det, jag har det bra. Mår ganska prima!
Har haft lite morgon feber några dagar.
Jaaa, vad har jag gjort i veckan?? Tagit det ganska lugnt som vanligt. Och extra lugnt eftersom jag haft feber.
I måndags så beställde mamma en sak. Ska bli en överraskning till pappa.=)Det kommer nog denna vecka.
I onsdags så var det full rulle. På morgonen ville jag bara sova, men mamma tog upp mig och tog på de där besvärliga tjocka kläderna. Sen så åkte vi bil in till stan. Jag var inte speciellt nöjd i detta. "Grina på", nästan hela vägen.
När vi kom fram så var det ju BAD dax =)...men inte blev jag nöjd för det. Ungefär när det var 20 min kvar så såg mamma hur det bubblade ur mina badbyxor ops!! sen kände mamma nåt som växte där bak. Ops! Jag baja i vattnet!!! Sorry, men jag kunde inte hålla mig!
Det var bara fort upp med mig ur vattnet. Bort med bajset och sen en liten dusch. Sen fick jag komma ner i bassängen igen. Oj, nu blev jag nöjd. flöt runt med min Annki. Synd att tiden tog slut.
Sen for vi och hämtade saker på vc.
På kvällen kom min Faster och Zebben. Han var snäll och hjälpte pappis bära upp deras ny sköna sängar som kom idag på fm.När de var klar så blev det fika och tv tittning. Mysigt!
Jag fick en söt mjukis gris av dem. Namnet blev:fisgrisen :) Rund och god med massa hjärtan på.
Idag så har jag fått vara hemma hela dan. Skönt!
På fm kom Birgith från habben och hälsade på. Tokigt nog så sov jag. Men hon visade mina päron på en docka hur dom skulle göra beröring/ taktil på mig. Det blir nog bra med det. Jag gillar när man tar på mig mjukt.
Sen så har vi haft besök av en som heter Thomas. Han har kollat lite på framtida projektet :) Vi får se hur det blir med det!
Imorgon så ska jag till min PAL Dr. Marie.
Puss på er ALLA! / Amelia

2 kommentarer:

  1. Hej min/vår lilla Ängel.....
    Hörru har Nasse fått besök av släkten kanske kusin Fisgris ? :-)
    Va skoj o läsa att du mår bra o att du fått bada det som du tycker så mkt om....
    Va kul att mamsen håller pappsen på sträckbänken nu för jag förstår att han är såååå nyfiken på va mamma har best *fniss* han är bara sån he he he
    Farmor o farfar är lediga idag och pysslar me lite av varje men Du lilltullan finns med i ALLT vad vi gör för Du är i det allra finaste rummet i våra hjärtan.
    Pussar o kramar i mängder från oss o hälsa mamma o pappa oxå o glöm ej ej bort Nasseman o Fisgrisen nu men bråkar dom så får du säga till dom på skarpen ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej hopp lilla sjöjungfru. Det var roligt att vara tillbaka på jobbet och få bada med dig igen. Och tänk vad skönt det kan vara att få bajsa (i vattnet), tur att du har så bra badbyxor. Du och pappa var som vanligt busig och skvätte vatten på mig, jag tror att du och jag ska skvätte ner pappa riktigt ordentligt nästa gång. "Din" Annki

    SvaraRadera