söndag 15 februari 2009

14 MÅNADER IDAG...

Tänk va tiden går fort...
Har fått massa pussar och kramar av mammis o pappis.
Idag har det varit ett kanonväder här hos oss. Klarblått och sol, -6 grader.
Imorse låg jag och myste m pappa i soffan. Mamma fick sig lite sovmorgon. :)
Mitt på dan så kom farmor o farfar. Farfar hjälpte pappa att skotta bort all snö på altanen m.m...Mamma klädde på mig och stoppade ner mig i vagnen.
Jag fick inviga en ny mössa o vanter som jag fick av mormor igår på alla hjärtans dag.
Sen så gick jag med mamma, farmor o mormor ut på en promenad. Härligt!
Vi hade tänkt åka ner till stan för att gå med i tåget som gick från sjukan och ner på stan, men det var mitt i min mat tid.
Hoppas det var många som gick med!
Här på bilden så får jag en grattis puss från min nära vän Nasse.
/Amelia

4 kommentarer:

  1. Grattis kompis !!
    Sänder en stor blöt grattis puss från mig.
    Och en bamse kram från Tilda.
    / Gustav & Tilda

    Ps. Ge Nasse en kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Hej Amelia, världens i särklass underbaraste lilla prinsessa !
    Vill bara titta in och säga att det var såååå mysigt att få komma och hälsa på hos er i går :-)
    Farmor bara njöt av att få ta sig en promenad med er i det vackra vädret och sen få gå in och sätta sig vid dukat bord och käka lunch som mammsen fixa på noll röda ;-)( men den missa du för du tog dig en liten tupplur hi hi hi )
    Sen fick pappsen diska o plocka bort vilket han tycker e så jätteskoj ;-)
    Nu är farmor ledig idag men farfar jobbar och jag tror jag skall göra ingenting idag bara myyysa, synd att inte vi får mysa ihop, Du lilltullan, Nasse o jag, för man får ALDRIG nog av er ska Du veta min lilla älskling.....
    Pappsen fyller ju år snart och då på kvällen har farmor o farfar bjudit hit er på tårta o ngt matigt om ni är hungriga sen skall pappa o mamma få en present som säger pyyyys.... så då får vi träffas igen o kramas o pussas. Ha det nu jätte bra tills vi ses el hörs.
    Älskar Dig vännen.....

    SvaraRadera
  3. Hej lilla Amelia.Vilken tur vi har som får hälsa på dig genom bloggen.Du är så lik din pappa. Låt inte din pappa läsa det här .Han blir så mallig då.Må så gott .Kramis från Juvas och Jonathans mormor.

    SvaraRadera
  4. Hej AMELIA, ÄLSKADE LILLA PRINSESSA.
    Va roligt att vi nu kan titta in till Dig.
    När mormor hälsade på Dig i em. sov Du mest
    hela tiden, men det bästa är att få sitta å
    beundra LILLA HJÄRTEVÄNNEN. Nu ska mormor o
    morfar snart gå o sova. Du kanske redan ligger o sussar med Nasse nära Dig. Puss o
    Kram o sov gott ÄLSKADE AMELIA. HÄLSA Mamma o Pappa.
    Kramis Mormor o Morfar.

    SvaraRadera