lördag 7 februari 2009

7/2 Helg...

Idag är det lördag och pappis jobbar...tråkigt tycker mamma och jag. Men vi har rätt mysigt! Mamma gjorde upp en eld i kamin när hon kom ner till mig i morse.
Är som sagt ruggigt kallt ute -14 grader. Då är det härligt med brasa.!!
Vid mitt 10:e mål så kräktes jag upp en del...??? Det var väldigt längesen jag kräktes så mkt. Men mamma fick torka och greja. Nasse fick lite stänk på sig oxå. Han är ju alltid nära så då får man ta såna här smällar...och det är inte första gången. =)
Nu ligger jag och tar det lugnt!
Har sovit en sväng oxå. Sen ska mamma sätta mig i duschen, det behövs!
Och ikväll blir det väl att höra på melodifestivalen. Jag ska nog sitta i min fina prinsesspuff bredvid pappa.
Imorgon blir det nog en lugn dag, måste ladda batterierna för till veckan blir det nästan nånting varje dag. Bla vaccination, dietist, bad =), m.m....
Puss på er alla! Ha en bra helg! /Amelia

3 kommentarer:

  1. Hallå där, det var ett tag sen jag/vi skrev nu. Men vi läser varje dag!
    Här nere i stockholm är det plusgrader och slaskigt, inge vidare alls.

    Oj va många mål mat om dagen du käkar, ha märks att du är släkt med far din. ;-)
    Såg ett badfoto på dig i veckan, det såg riktigt skönt ut!!
    Hoppas du och ni andra har det bra, hoppas vi ses snart, lev å må!
    /Andreas och Carolin

    SvaraRadera
  2. Hej stumpan! Låter som du och mamma haft en mysig dag! Hoppas att du får en bra vecka lilla prinsessan! Kram från Johanna, Peter och Denny

    SvaraRadera
  3. Hej lillstumpan.....vill bara titta in o säga hur underbart det va o få rå om er igår...o snart så ses vi igen :=)
    Farmor o farfar kommer upp på sönd då farfar ska hjälpa pappsen me snön o då får vi tjejer va inne o bara mysa ;=)hi hi hi
    Ha det gott nu lillvännen tills vi ses o så hoppas jag att nasse har blivit torr nu o får ligga bredvid dig o snarka....
    Pussar o kramar från farmor o farfar

    SvaraRadera