tisdag 10 februari 2009

10/2 Tisdag...

Hej mina vänner!
Nu sitter jag i min stol i köket och har nyss fått mat. Håller på att somna! Skönt att ta sig en lur på maten! =)
Igår så var jag till dietisten. Jag har fått sondvälling - Nutrini Multi Fibre. Ska få det 3 ggr/ dygn och 1 års välling 2/dygn. Kanon!
Sen efter dietisten så for vi till farmor o farfar o fick käka. =)Och min mamma och pappa vill hälsa så mkt till Anneli för maten de fick. Snällt!!
Idag så har jag fått vara hemma men det har varit några som hälsat på mig. Specialpedagogen o syncentralen, de ställde in och visade en lampa som jag fått. Därefter kom arbetsterap. med en snubbe från kommun. De kollade lite hur vi har det här hemma.
Jag ska få ett duschbord i badrummet, så det underlättar för mamma o pappa.
Ramp på bron så mamma kan ta ut mig i vinter/vår solen. Då slipper jag dunsarna när man åker utför trappsteget. ...sen så finns det ett annat projekt på gång, men mer säger jag inte...lite hemligt!!!
Ni får nog höra om det framöver om det blir av! hihi...
Och gissa imorgon är det ju onsdag för er som inte vet...onsdag= BADDAG! =)
Sen ska vi åka på vc och hämta lite beställningar till mig bla. katetrar. Och därefter hem direkt för då kommer det en tant hem till mig 14.30...Skriver senare om vem det är...
Puss på er alla! /Amelia

4 kommentarer:

  1. Låter spännande det där med hemlisen...hi hi.
    Hoppas vi kan ses snart igen , men mammsen säger att så länge vi har sånna här snoriga små näsor får vi inte träffas.
    Men det gör ju inget , för våra päron vet ju inte att vi träffas i våra drömmar varje natt , där vi brukar leka , hoppa och leva rövar´n....*fniss*

    Stora kramar & pussar från dina kompisar Tilda & Gustav

    SvaraRadera
  2. Hej Amelia! Nu va det länge sedan jag skrev till dig! Vad skönt att få höra att du mår ganska så bra och får bada och vara hemma och mysa! Själv va det längesedan jag badade......men snart så! Efter en tuff höst så mår jag äntligen mycke bättre! Fick tråkiga biverkningar av en av mina nya mediciner. Nu är den borta och jag har slutat vara ledsen!
    Hälsa till mamma och din pappa från min mamma.
    Stora kramar Emmy
    Å du... vilket vackert andranamn, Linnea, det heter jag oxå!

    SvaraRadera
  3. Hej lilla gumman!!!
    Låter härligt med bad, varmt och skönt bara att njuta. Va mycket hemlisar du har, man blir ju alldeles nyfiken! Hoppas att de var en snäll tant som kom i dag ialla fall. Stora kramar!!! Ulrika m. familj

    SvaraRadera
  4. Hej stumpan !!!
    Vilket schema du har ! Ingen vila här inte : ) Det blir lätt så när man är populär hehehe... Jasså en hemlis !? Jag undrar just vad det kan vara ... : ) Lyckost som får fara å bada, jag hade feber i måndags så det blidde inget : ( Fått halka runt lite i handfatet idag, inte alls lika mysig men ren blev jag ! Träffade Ludde idag på sjukhuset, du vet han som låg på 4:an samtidigt som oss. Han hade vuxit och blivit stora grabben ! Alla växer så fort ! Nu ska jag ha mat, sköt om er !!!! Kram Kram Kram Wille

    SvaraRadera