söndag 29 november 2009

FÖRSTA ADVENT ...

Idag är det första advent...och vi har fått ett litet pundertäcke snö här :) Mysigt!
Ikväll ska vi få främmande :) Kul! Lite mat o mys blir det nog.
Jag mår ganska bra men får lite syrgas titt som tätt nu! Dippar ner och orkar inte riktigt ta mig upp igen. Men med syrgas blir det bra.
¨
Ja, vad ha hänt mer här hos mig...
I fredags va jag ledsen o glad! Jag fick ett paket med fina tuffa kläder :) av min assis som slutar hos mig :( Min lilla "dagtant"...kom å sak´na! Vi hade ett litet mysfika innan hon for.
Mammis va och tog svinis sprutan oxå i fredags...men hon är ingen hårding som jag inte! Gu´så hon klaga att hon hade ont i sin arm. Vekling!
Nu är det bara pappis kvar i familjen! Får se om han är nån tuffing!
Och igår lördag så va jag med mina assisar på dan. Jag sov ut ganska länge...hallå, de är ju lördag! Då måste man få ligga å dra sig, prinsessa som man är :)
Men sen blev det duschning och piffning på skötbordet. Fick mig några snygga inbakade flätor, men när pappis kom hem så förstörde han lite av dem! Inte såg han det,att jag hade flätor. For med sin hand o stök mig på huvé. Typiskt! Men det är ju rätt mysigt att blir kliad på huvé oxå. Så det va nog värt det :)
På kvällen blev det mys i soffan! Låg i mammis famn hela kvällen. Mmmm....
Och på tv:n va det MODO-Rögle som spelade :) Yeh...Heja MODO! Åh vilket surr det va om Foppa, Macke o Susse! Men vi får hoppas att MODO klättrar sig uppåt nu i tabellen.
Jag har varit en MODOit se jag va i magen kan man säga:) När jag låg i mammis mage så fick jag hänga med på en del upptåg. MODO tog nämligen SM-GULD -07 då jag va i magen :)... Vilket liv det va utanför magen!
Lägger ut en bild på lilla jag....:)
Den är från då jag låg på bb, å jag är bara några dagar gammal! Jag fick en MODO nalle av pappis! :)
Ha en skön första advent söndag mina vänner! / Puss Amelia

Amelia - 3 dagar gammal tror jag att jag var!


1 kommentar:

  1. Meeeen gud så liten !! Har vi varit sådär små ?? Näää jag tror de e fotoredigering på högsta nivå, för jag kan då inte komma ihåg d : ) Tänker ofta ofta på dig min vän. Hoppas vi kan träffas snart, ska bara hålla mig frisk ! Hoppas du mår bra å får ha en massa julmys : ) Kramar till den finaste prinsessa jag känner ; ) // Wille (mamma å pappa hälsar oxå )

    SvaraRadera