onsdag 4 november 2009

FEBER, INGET BAD, STRÖMAVBROTT...

...ja va ska man säga. Vilken dag! Börja natten-morgonen med feber. Åhhh nej...mammis o pappis sa då att de blir inge bad för mig int´...putt munnen kom fram :( Men det är så viktigt att jaag inte blir sjuk. För på fredag är en viktig dag...jag ska få gjuta mitt skal/stol till bilen. Å det måste bara göras. Så det har varit kurering idag. Med lite extra inhalationer m.m.. Är väl lite bättre nu.

Ligger och sussar. Har gjort det mest hela dan! :)
Sömn är bästa medicin!

Pappis o min lille snickare som håller på här hemma,
har spikat o hammrat o skruvat idag.
Så Tummis fick aggera hörselskydd :) Perfekt!

Och vid 15.20 tiden så blev det plötsligt mörkt i huse´...Va hände? Vet int´!! Men det va mörkt i resten av byn oxå. Tur de finns ficklampor o vissa av apparaterna behöver inte ström.
Det varade int´så länge. Strax efter 16 kom ljuset igen ! Jippi!
Ha det så bra! Så ska jag fortsätta kurera mig! Puss Amelia


2 kommentarer:

  1. GO´KVÄLL VÅRAN ÄLSKADE LILLGUMMA...

    Mormor måste titta in till Dej ikväll, å se o höra hur Du har det. Har ju varit i Umeå i tre dagar, så det första jag gjorde var att titta in till Dej i Ditt Lilla Hus.
    Skönt att vara hemma igen.
    Vilken otur att Du fick feber så att det inte blev något bad idag, men det kommer ju flera dagar. Va fiffigt med Tummis som hörselskydd.
    Mormor har köpt det Du AMELIA o jag "pratade" om igår i telefon när mormor var i Umeå.

    Ja huu vad mörkt det blev i em när strömmen försvann för oss i hela byn m.fl byar.
    Skönt när lyset kom igen.

    Nu måste mormor gå å sova, är så trött, ska upp tidigt imorgonbitti, för då ska jag till sjukhuset, morfar sover redan.
    Hoppas att Du oxå sover en skön Prinsessömn.
    Puss Puss o Kramiz LILLA ÄLSKADE HJÄRTEVÄN.

    Natti Natti/mormor o morfar

    SvaraRadera
  2. Krya på dig världens sötaste prinsessa !
    Puss & Kram från T & G

    SvaraRadera