lördag 19 juni 2010

FREDAGEN DEN 18 JUNI...

Mina vänner... igår kväll den 18 juni 2010 ca. 22.15 somnade jag in och blev VÄRLDENS FINASTE PRINSESSÄNGEL! Nu är jag i landet Nangijala och busar med Idagrodan, Sebastian och alla andra vänner. Där finns ingen dum sjukdom. Jag gör saker som jag inte kunnat göra här på jorden. Jag har det bra nu!
Det var en vanlig, fast jobbig dag för mig. Var på ett möte på habben på dagen och sen var jag med mina assisar. Dippade väldigt mycket i syresättningen, men kom igen flera gånger. Hade lite krångel med magen...förstoppad, så de trodde det va anledningen till att jag hade det så kämpigt. Mammis o pappis kom hem och vi fick en timme tillsammans tills jag inte orkade kämpa mer. Jag fick somna in i pappis trygga famn... mammis o pappis kände att jag väntade på rätt tillfälle...båda var hemma med mig och jag hade fått min dos av deras varma famn...då släppte jag greppet och flög iväg!
De gjorde såklart allt för mig med syrgas m.m....men jag kom inte igen :(

-------------------------------------------------------------------------
Mina Starka Föräldrar...

Mina Föräldrar är så starka, det säger faktiskt alla
Men när alla andra sover om natten, har jag sett deras tårar falla.

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå.
De vet inte att jag är där för att hjälpa dem förstå.

Lika ändlöst som strandens vågor och deras smärta.
Jag vakar över mina starka föräldrar som alltid bär mig i sitt hjärta.

De bär ett leende, ett leende de tror döljer,
Men genom himlens dörr ser jag tårarna som följer.

Mina föräldrar försöker hantera döden för att hålla mig kvar,
Men alla som känner de vet att det är den enda möjlighet de har.

När jag vakar över mina starka föräldrar genom himlens öppna dörr,
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu så som de gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper eller lättar bördor de bär,
Vad de än säger, hur de än mår.

Mina starka föräldrar har ett hjärta, för alltid fullt av sår!

(Kay Desórmesux, my surviving mom. Omgjord!)

35 kommentarer:

  1. En liten ängel flög bort!

    "Var inte ledsen lilla mamma
    jag var tvungen att gå.
    Den dagen hände det och då
    orkade inte mitt hjärta slå.
    Älskade pappa mitt liv blev så kort.
    Ta hand om varandra när jag flyger bort.
    Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst.
    Men lyssna till ert hjärta och
    ni kan höra min röst.
    Jag finns inte bland er
    men jag finns ändå.
    Jag hör era böner och
    älskar er så."

    assi TH

    SvaraRadera
  2. Älskade lilla Amelia.

    Jag skriver med tårar nerför mina kinder , jag blev så ledsen då jag hörde att du somnat in , du tappra lilla sessa.
    Att du nu längre inte har ont , att du nu har det bra med dina vänner känns ändå som en tröst mitt i allt det onda i mitt bröst.

    Att du inte längre får känna mammas pussar på din kind och att du inte får känna pappas varma och trygga famn.... det smärtar.
    Och om det smärtar så mycket för mig , så kan jag inte ens föreställa mig hur dina älskade föräldrar känner , för du var deras allt här på jorden.

    Du har verkligen satt dina spår hos oss alla , en tapper , modig och gudomlig liten tjej.
    Och du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan.
    Lek nu , spring med dina snabba ben ,skratta högt , lukta på blommorna och känn gräset mellan tårna , för i Nangijala är allt vackert , och inga dumma sjukdomar får komma dit.
    Ta hand om dig , och ta hand om Nasse , tills vi ses igen.

    Puss & Kram älskade lilla Amelia.
    /"tant" Suss & "farbror" Uffe
    Tilda & Gustav

    SvaraRadera
  3. Lilla söta sjöjungfru.
    En underbar liten tjej som många .
    hjärtan berört. En liten människa som lärt oss så mycket om livet.Du hade turen att få fantastiska föräldrar. Tänker på er alla.
    Kram din sjukgymnast Annki

    SvaraRadera
  4. Finaste lilla Amelia...
    Du har varit så himla modig och kämpat så länge... Du har även haft tur som fick dom finaste och mest kärleksfulla föräldrar som något barn kan önska sig. Nu får du vara fri från alla hemska krabbelurer, vi ses i himlen älskade vän / Lilla Wille med mamma & pappa

    SvaraRadera
  5. Det finns ingen vackrare ängel än du.
    Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
    Kram din assis H

    SvaraRadera
  6. Med stor sorg och en smärta i bröstet som liksom inte går att beskriva börjar vi förstå att din tappra kamp är över......

    Sov gott lilla Sessan & ha det så bra i Nangijala.....

    Kramar i mängder från Emmy & Therese

    SvaraRadera
  7. Kära söta vackra lilla prinsessa!

    Tack för den korta tid jag fick med dig och dina underbara föräldrar.

    Åh tack för att jag och assis Agneta fick vara med dig din sista kväll här på jorden.

    Du kämpade tappert igår kväll och vi kämpade med dig.

    Tack för att du orkade hålla ut ända tills din mammis och pappis kom hem.

    Tack för att vi fick komma och ta farväl av dig i dag, fina lilla Amelia.

    Jag kommer aldrig att glömma dig och jag vet att du nu har det bra och att du tar hand om dina föräldrar från där du är.

    Sov gott världens finaste prinsessa!

    Kram från assis Anna!

    SvaraRadera
  8. Lilla prinsessan Amelia, trots att vi aldrig träffat dig känns det som vi känner dig ganska väl. Vi har följt dig med datorns hjälp, glatt oss när du mått bra och oroat oss när du mått sämre. Vi har sett hur du o Nasse har gått igenom en massa saker ihop....många roliga och en hel del jobbiga... men ni har alltid haft varandra.
    Nu får ni tillsammans vaka över nära och kära och ge dem styrka i sin sorg.
    Vi andra kan titta upp på himlen och se ännu en stjärna lysa och gnistra sådär vackert som bara små prinsesstjärnor kan!
    Många pussisar från Noelia med familj

    SvaraRadera
  9. Vet inte hur jag ska uttrycka mig,känner så otroligt med er mvh monica o ragnar o micke....

    SvaraRadera
  10. Du tappra lilla prinsessa Amelia. Jag vet inte vad jag ska säga, inga ord kan beskriva vad som hänt, jag gråter. Vi han aldrig träffas så mycket men jag har följt ditt liv här på bloggen. Dina underbara fantastiska föräldrar som verkligen gjort allt för sin Sessa. Ingenting har varit omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid ;-) Tänk om alla barn skulle få möjligheten att få låna dina föräldrar, bara för en liten stund, då skulle världen se bra annorlunda ut! Nu är kriget och kampen mot de dumma krabbelurerna över och du är fri. Fri att göra vad du vill. Sköt om dig och Nassse i Nangijala. Du kommer för alltid att ha en plats i allas våra hjärtan. Marie från Tranås.

    SvaraRadera
  11. Amelia, farmor o farfars Älskade Prinsessa o Lill Tulla.....

    Det är med sådan sorg o smärta farmor sätter sig ner o försöker hitta orden men det är så svårt.
    Vi gråter och sörjer men är så oerhört tacksam att vi fick lära känna Dig Amelia och fick rå om dig fastän tiden blev alltför kort.
    Du har lärt oss alla så mycket under Din korta livstid, lärt oss ödmjukhet och att inget skall tas för givet.
    Du kämpade trots att alla dumma krabbelurer gjorde dig illa.
    Farmor o farfar bär Dig med oss i det allra finaste rummet i våra hjärtan, där är Du för alltid nära och blickar vi upp mot Himlen så vet vi att Du tittar ner på oss och på kvällen kommer vi att fortsätta säga Go Natt till varandra som vi alltid gjort.
    Du har blivit en Ängel, den allra finaste av dom alla och nu får Du o Nasse o dom andra kompisarna göra allt roligt tillsammans.
    Du vakar över mammis o pappis och vill att dom skall va rädda om varandra och Du finns så nära, så nära dom, tröstar dom när dom gråter och smeker bort deras tårar med din lilla hand.
    Du var deras allt på jorden så Älskad o så saknad av oss alla, trösten är vetskapen om att att nu har Du det så bra.
    Du har världens underbarast o kärleksfullaste föräldrar som Älskade sin Sessa över allt på jorden och avslutningen valde Du att göra i Pappas trygga varma famn...med Mamma tätt intill.
    Tack Amelia för att vi fick vara Din farmor o farfar, vi är världens stoltaste !!
    Kärleks Kramar i mängder från fajmoj o fajfaj och vi ses snart......
    Puss på Dig.....

    SvaraRadera
  12. Kommer att sakna dej så mycket söta lilla prinsessa. Kram till mammis och pappis, jag tänker på er! Assis Titti

    SvaraRadera
  13. Jag saknar ord och tårarna bara rinner.
    Kramar till er alla!!
    Theo med föräldrar.

    SvaraRadera
  14. Vilken fin familj ni verkar vara!!! Tänk om alla barn kunde ha så här fina föräldrar!Tänker på er! Kan bara tänka mig hur hemskt det måste vara att inte ha er lilla prinsessa att pussa på längre. Men jag är säker på att hon finns med er fast hon inte längre syns.. Och jag förmodar att Amelias högsta önskan är att ni ska ha det bra!
    Kram på er mammis och pappis och alla andra i familjen
    /Kristina

    SvaraRadera
  15. Saknar ord...Skickar många varma kramar till dig och styrkekramar till din familj!

    //Linda

    SvaraRadera
  16. Jag har inga ord, bara tårar, mina tankar är hos dig, Amelia, världens kämpe. Tankarna går också till dina föräldrar, tillsammans med ett stort tack för att jag fått följa dig på den här sidan under din tid här på jorden.
    Sov gott lilla vackra flicka, jag glömmer dig inte
    /Monica

    SvaraRadera
  17. Du kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan // Faster Marie, Zebben 6 kusinvitamin

    SvaraRadera
  18. Sänder styrkekramar till er/ Ann Nordlund med familj

    SvaraRadera
  19. Vårt varma deltagande. Vi ber om styrka att orka vidare. Ett stort och varmt tack till er för att vi har fått följa Amelia. Guds Rika Välsignelse till er alla!
    Tröstekramar från Kerstin, Åke, Maria och Johan Gimbergsson, Grönnäs.

    SvaraRadera
  20. Det finns inte en enda blomma Gud ej givit dess namn och det finns inte ett enda barn som ej rymms i hans famn.

    Amelia.... vi fick en kort tid tillsammans med du kom direkt in i mitt hjärta. Jag ville hela tiden hålla i dig, känna på dig och finnas till för dig. Jag fick sista kvällen tillsammans med dig och assis Anna. Jag vet att du kämpade tills mammis och pappis kom hem...och då var du tryck att släppa taget och allt kämpande.

    Jag vet att du finns i landet Nangiala och springer, leker och spelar boll, som pappa sa när vi hälsade på dig en sista gång. Du var så vacker och så fridfull.

    Du satte avtryck i mitt hjärta!
    All kärlek där du är och stor varm kram till MAMMIS OCH PAPPIS<3<3<3

    Assis Agneta

    SvaraRadera
  21. Lilla gumman, med tårar i ögonen och utan ord. Jag minns den glädje jag kände när jag fick veta att mammis och pappis skulle få dig! Sen dess har jag föjt din kamp genom livet! Du fick kämpa hårdare än de flesta men nu får du vila ut, fri från krabbelurer och allt annat! Mammis och Pappis har ett hjärta för alltid fyllt av sår, men de behöver inte vara starka längre.
    Saknar dig så fast vi inte träffats så ofta lilla hjärtat! Kram till dig och kram till mammis och pappis! <3
    Ulrika, Erik och barnen

    SvaraRadera
  22. Kära Amelia.

    Vi är så glada att vi fick träffa dig. Du har varit en så tapper och stark prinsessa. Våra tankar går till din mamma och pappa samt alla andra i din närhet som nu måste lära sig leva med det enorma tomrum du lämnar efter dig.

    Sov gott, rara krabbekompis.
    Emma, Jessica och Henrik

    SvaraRadera
  23. Kära lilla du, vi kan inte fatta att du vandrat vidare. Vi är så glada att vi hann få träffa dig och dina underbara föräldrar. Vi tänker på er.

    Lek och spring så mycket du kan.
    Marie, Magnus, Felicia, Alex och alla assisar

    SvaraRadera
  24. mormor o morfar21 juni 2010 kl. 23:23

    ÄLSKADE AMELIA, MORMOR O MORFARS LILLA PRINSESSA, VÅRT ALLT PÅ DENNA JORD......

    Mormor har så mycket gråt o sorg i sitt hjärta, så jag orkar nästan inte skriva.
    Är så glad o tacksam att jag fick vara hos
    Dej kvällen innan å träffa Dej en sista
    gång, vår LILLA ÖGONSTEN, så stark o på topp som Du var kunde väl ingen ana o tro att det skulle bli så här. Tack för att vi fick säga hej o farväl o vara hos Dej dagen efter. Vi hade ju så mycket kvar tillsammans.
    AMELIA, Du har varit så tapper o stark.
    Enda trösten mormor o morfar har, att nu vet vi att Du har det bra, och är bland dom andra Prinsessänglarna o leker o springer o att Du slipper dom dumma krabbelurerna.
    Du sitter säkert på ett solskensmoln å
    dinglar med Dina Gossiga små ben, o tittar ner och vinkar till Mammis, Pappis, mormor,
    morfar, farmor, farfar vi som ÄLSKAR DEJ SÅ
    OERHÖRT MYCKE.
    Vi är så glad att Du väntade på Mammis o
    Pappis, fick först känna Mammis trygga famn, så Du fick somna lungt o skönt i Pappis trygga famn, i soffan, alla tre tillsammans.
    Du AMELIA har så fantastiska föräldrar, som nu gråter o har sår i sina hjärtan, Du får se ner på dom från himlen o trösta dom.
    Mormor o morfar Älskar Dej, o Saknar Dej så oerhört mycket.
    Du finns för alltid i våra Hjärtan. Du har
    gett oss så mycket, men man kan aldrig ta,
    något för givet. Tänk på allt elände Du har fått gå igenom, men nu allting bra.
    Mormor o morfar vet att Du alltid finns
    med oss.
    Tack AMELIA för att vi har fått vara Din mormor o morfar, men alldeles för kort tid.
    Busa nu riktigt med Nasse o ta vara på å
    håll om varandra.

    Tårarna slutar aldrig rinna nedför våra kinder.

    Sov Gott å Puss Puss o Kramiz mormor o
    morfars ÄLSKADE ÖGONSTEN....

    Vi ses i himlen en dag....

    SvaraRadera
  25. Det finns inga ord....Kramar från prinsessan Alma med familj

    SvaraRadera
  26. Sov i ro lilla Amelia...
    inga krabbelurer kan längre göra dig illa...
    Tack för att jag har fått följa dig och din familj här via bloggen.
    Mina tankar går till din mammis och pappis, och alla dina nära och kära.

    Stora Varma kramar till er alla....

    Monica

    SvaraRadera
  27. En ängel flög förbi
    Mot himmelen så fri
    Men hon lämnade sitt leende,
    på vår jord
    Som en sol som värmer oss
    Som ett himmelskt stjärnebloss
    Så vi kan betrakta livets skeende,
    med en tro
    Kärleken är
    (Ingela Forsman, Bobby Ljunggren, Håkan Almqvist)

    Amelia får leka med Eira i himlen nu...

    /Anci (Caroline och Thomas svägerska)

    SvaraRadera
  28. Bär bilden av dej sista gången jag såg dej ligg så rofylld och befriad från sjukdom.
    Kram till er alla.
    Assis Ingrid

    SvaraRadera
  29. Tårarna rinner ner för kinderna när jag läser ditt inlägg. Ord är överflödiga just nu. Stor kram till er båda.

    SvaraRadera
  30. mormor o morfar25 juni 2010 kl. 22:04

    ÄLSKADE AMELIA, Mormor o morfars LILLA
    PRINSESSÄNGEL........

    Tårarna slutar aldrig rinna utför våra
    kinder. Dagarna är så tunga, så tunga.
    Kan inte fatta att vi inte kan hålla Din
    lilla hand, o stryka Din Gossiga kind, men
    i drömmn gör vi det.

    Sov Gott mormors o morfars ÄLSKADE HJÄRTEVÄN.

    SvaraRadera
  31. Emelie med familj26 juni 2010 kl. 20:06

    Vi beklagar verkligen sorgen av er underbara prinsessängel!! *Styrkekramar till er* // Emelie med familj

    SvaraRadera
  32. sov gott prinsessan. du finns i mina tankar.

    SvaraRadera
  33. Till min bästa badkompis Prinsessan Amelia, den vackraste Sessan av dem alla. Ibland tar det dagar innan man förstår, man kämpar dagar och nätter igenom, det kommer ofta en tår.

    Inatt skrattade jag i sömn för att du lilla Sessan Amelia sträckte ner sina armar från buslandet för att kittla mina fötter, som du ofta på badet gjorde, även om du ibland var trötter.
    Amelia du kommer alltid att vara min tjej, det var liksom våran grej, vi busade, flörtade och myste, jag till dig stor kärlek alltid hyste. Vi saknar dig lilla hjärtat. Jag skickar kramar och kärlek med john blund varje natt till dig från mig. Din Alltid Prins Liam m familj

    SvaraRadera
  34. Oj - Vad jag saknade att få komma hem till dig i dag. Sitter i min trädgård och tänker på dig, goding där. I min trädgård finns många blommor Gud givit dess namn och där rymms även alla barn han gett sin famn.

    Kram Assis Agneta

    SvaraRadera
  35. Älskade lilla Prinsessa... Du finns i våra tankar varenda dag. Kommer Aldrig att glömma dig!! Tårarna rinner ut för kinderna lite nu som då när vi hälsar på dig här på bloggen å tänker på dig... /Sara, Ronny, Evelina och Eskil

    SvaraRadera